Hirdetés
Hirdetés

hangszeres játék feat. „koszos” hip-hop – Dalról dalra az Amoeba X tzapa új EP-je

Március 11-én este EP-bemutatót tart az Akvárium kishalljában az Amoeba zenekar. Az Amoeba eddigi lemezei kivétel nélkül úgy születtek meg, hogy a produceri feladatokat a zenészek maguk látták el, a most megjelenő dalokhoz viszont meghívtak maguk mellé egy külső producert, az underground körökben tzapa néven ismert fiatalembert. Következzék egy albumbemutató tzapa kommentárjaival.

Hirdetés

A tzapa név mögött Kiss Balázs Márton áll, aki több stílusban is dolgozott már korábban, legfőképpen “klasszikus” hiphop-ütemgyárosként, de ebben a szerepkörben először dolgozott más előadó dalain. Mind a zenekarnak, mind a producernek egy új, eddig szokatlan munkafolyamat volt, idővel azonban nagyon belejöttek a közös munkába, a végeredménnyel pedig maximálisan elégedettek mindannyian.

„Két nagylemezünk után elterveztük, hogy ezúttal másképp fogjuk csinálni, ugyanis mindkét lemezzel túl sok időt pepecseltünk. Ezeknél  az egész zenekar, de főleg én producereltem, és tudjuk milyen, mikor a saját munkáddal sosem vagy megelégedve, ezért a végtelenségig hajszolod magad. Szóval kitaláltunk egy olyan metódust, amikor pár napig csak játszunk és új témákkal kísérletezünk.”

– mesélt az előzményekről a hvg.hu-nak Sabák Péter, a zenekar basszusgitáros-dalszerző mindenese.

tzapa:

„Még a középiskolában találkoztam először az Amoebával, a barátaim hívták rá fel a figyelmemet. Hozzám mindig is közel állt a 70-es, 80-as évek funk/boogie világa és az arra jellemző szintis hangzás, így nem meglepő, hogy az Amoeba és az első nagylemez is nagyon tetszett. Már csak azért is, mert bár az utóbbi időben egyre több olyan magyar projekt születik, amely az említett hangzásvilág előtt tiszteleg, ugyanez 8-10 évvel ezelőtt nem volt elmondható, legalábbis én kevés hasonlóval találkoztam. A zenekar tagjait mind kiváló zenészeknek ismertem meg már korábban, így amikor egy bulin Sági Viktor gitáros először említette, hogy lenne egy ilyen projekt és rám gondoltak mint producerre, kérdés nélkül elvállaltam, hiszen ez egyrészt nagyon jól esett, másrészt tudtam, hogy ebből csak jó születhet, mivel a srácok rossz zenét nem játszanak. Úgyhogy készült egy csomó felvétel, amelyek közül kiválogattuk a legjobb ötleteket és ezek mentén indult el a munka. Úgy gondolom, hogy a végeredmény egy izgalmas ötvözete a hangszeres játék és a loop-alapú, „koszos” sampleres-dobgépes hip-hop produkciónak – remélem a hallgatóság is osztja majd ezt a véleményemet.”

A lemezre le is csapott az elmúlt évek egyik legnagyobb magyar sikertörténetét jegyző Blunt Shelter kiadó. A label sok milliós meghallgatásokat produkál a Spotify-on, zenei kurátorok szerte a bolygón tapsolnak kiadványaik hallatán, borítékolható, hogy a későbbiekben világszerte is egyértelműen elismert kiadóvá nőhet.

Lemezborító: Fekete József

Az EP:

Amihez itt vannak tzapa kommentárjai:

Breakfast of Champions

Talán ez volt az első ötlet, amit Sabák megmutatott nekem. Egyrészt nagyon tetszett a dalban végig hallható gitár pluck téma – nagyon szeretem az olyan egyszerű gitártémákat, amelyek funkciójukat tekintve leginkább a groove-ot erősítik, de emellett fülbemászók is. Másrészt pedig a 70-es évek beli JB-számokat idéző dobok is nagyon megfogtak, később ezt mintáztam és rendeztem át egy kicsit. Egy tulajdonképpen gyerekeknek készült dobszerkóról van szó közelről mikrofonozva – rajongok az ehhez hasonló száraz, „lo-fi” hangokért, mint ahogy a Sub Phatty-s basszusért is egyaránt.

Still Clubbin’

Itt találtunk egy felvételt, ahol 8 ütemnyi gitár, Moog és szintik egy sávra lettek rányomva, de annyira jól szólt egyben, hogy ezzel mindenképp kellett valamit kezdeni, úgyhogy erre rögzítettünk leadeket, padokat. Juno, Prophet, Triton – van itt minden.

French Neptunes

A French House találkozása a kétezres évek Neptunes dallamaival. Ez a legpörgősebb szám, szerettük volna kicsit előidézni neonfényes ballroom-skate boogie világot Galambos Dorina vokáljaival és Vanis gitárszólójával fűszerezve.

Pimp Goin’ Out/Pimp At Home

Ez a lemezen hallható utolsó számmal indult (Pimp At Home), amely egy vágatlan, „1 take” örömzenélés. Ebben hallottam meg egy témát, amely kedvenc philly soul-zenészeim, mint például Dexter Wansel vagy Frankie Beverly szerzeményeire emlékeztetett (amiket a hip-hop producerek a kezdetektől fogva egészen napjainkig előszeretettel mintáznak). Nem volt kérdés, hogy ez rákerüljön a lemezre.

A lemez dalait élőben először március 11-én a budapesti Akvárium klubban adja elő a zenekar. A dalok és a koncert létrejöttét a Nemzeti Kulturális Alap támogatta. A bemutató bulin a budapesti zïp zenekar melegíti majd a hangulatot, amely szintén a Blunt Shelternél adta ki legutóbbi nagylemezét.

Event: https://www.facebook.com/events/5620668518032484

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

39,003KedvelőTetszik
3,063KövetőKövetés
3,870FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók