Hirdetés

Ha már weird-pop – Dalról dalra az Imitation új remixalbuma

A saját hangját valahol az indie-pop és az elektronikus tánczene közös metszetében kialakító, önmagát weird-popként definiáló Imitation duó (Gödri Bulcsu és Pápai Zsanett) 2018-as debütáló albumáról itt írtunk. Az Artificial By Nature című 2021-es másodiknak is megérdemelten jó kritikai visszhangja lett; mostanában pedig, míg új kollaborációkon dolgoznak, a Mana Mana Records megjelentetett egy remixalbumot Interpretations (The Remix Album) címmel. Az eklektikus, határokat feszegető anyag átdolgozásait kreatív munkáikról ismert elektronikuszenei producerek hozták össze, de különböző műfajokban érdekelt underground zenészek is közreműködtek néhány dalban.

Gödri Bulcsu meséli:

Mindig is szerettük volna meghallgatni, hogyan értelmezik a zenénket más művészek, akiknek szeretjük, követjük a munkásságát. Több beszélgetés is elindult arról, hogy remix készüljön valamely számunkhoz, mikor azonban elkezdtük számba venni a lehetséges alkotókat, gyorsan kiderült, hogy nem egy-két track, hanem egy albumnyi anyag fog összejönni.

Pápai Zsanett:

Volt valamilyen elképzelés a fejünkben arról, hogyan hangozhatna egy Imitation remix, de azt kell mondjam, az albumon szereplő alkotók mindegyike meglepett az elkészült anyagokkal. Van köztük egészen lírai, megkapó hangulatú dal, minimalista dark electronica, és a végletekig szétcsavart, szétszedett kísérletezős track is…

Az átdolgozott dalokról pedig így nyilatkoznak a remixeket készítő producerek:

I Hear You (Peter Galaksikov remix):

Végtelenül kreatív formációnak tartom az Imitationt; azt gondolom, hogy minden számukban hatványozottan jelen van a művészi érték, Zsanett pedig egy kiváló énekes, aki birtokában van mindenféle izgalmas zenei megoldásnak. Tele vannak jobbnál jobb ötletekkel, amin sokszor csak ámulok, ezért amikor megkerestek, hogy készítsek remixet, nem volt bennem kérdés, hogy megcsinálom-e. Szinte azonnal megszületett fejben egy alapkoncepció: kozmikus romantikát akarok, folyamatos építkezéssel-emelkedéssel. Az írás folyamata már nem ment annyira gyorsan, mint maga az elképzelés, de sokan tudják, ez nálam nem is olyan meglepő. A legtöbb esetben iszonyatos mennyiségű időt beleteszek egy szám megírásába, itt sem történt másként. A munka nagy részét a zenei kísérletezés tette ki, ezt a kreatív állapotot élveztem a legjobban. Nehéz egy ilyenből visszatérni a földre, rendszerezni és felépíteni azt a sok legyártott ötletet egy rendezett egésszé. Olyan sok harmónia bújik meg az I Hear You-ban, hogy számtalan irány adódhatott volna, hogy merre vigyem tovább a remixemet, de az alapkoncepciómat nem adtam fel, maradt a kozmikus romantika.

Inaudible Soul (Doktorhokashi’s dawn, beach rooftop terrace party version):

Az easylifenatural zenekarból szóló pályára lépett DJ Pipedome, azaz Doktorhokashi egy hosszú számcímben mondta el, hogy mit gondol az általa készített remix hangulatáról.

Intermezzo (Levente Fegyverneky Remix):

Először elkezdtem visszabontani a kapott sávokat, hogy mik azok, amik elengedhetetlenek a dalhoz és majd a gerincet alkotják. A dobtéma az ütősökkel egyből megragadta a fantáziámat, majd egy új basszusalapra helyeztem a kapott témákból bizonyos szeleteket, amit aztán megfordítottam, torzítottam, kizsigereltem. Imádtam, hogy szabadon garázdálkodhatok. A saját daloknál kialakulnak érzelmi kötődések témákhoz, hangokhoz, ötletekhez és ez sok esetben megköti az ember kezét, most végre szívtelenül játszadozhattam az ötletekkel.

Hide and Seek (Top of the Goths Remix):

Amikor először meghallottam a Hide and Seeket, egyből elvarázsolt. Nagyon rejtélyes, nehezen megfogható dal, viszont azonnal elragad. Egyből tudtam, mi a célom vele: kihámozni az ambient textúrákból és lebegős hangszerelésből a popdalt, és a lehető legegyszerűbb, legsötétebb módon körbevenni Zsanett drónná továbbtorzított énekhangját.

I Hear You (Sannan Darkbient Mix):

Úgy éreztük, hogy az ének elbírna egy sokkal minimálabb zenei alappal is, így egy kicsit lejjebb engedtük a redőnyt. A végeredmény egy közepesen sötétre sütött, kissé filmzenés hangulatú ambient jazz mix lett.

Space Country (Untitled99 Remix):

A kellemes gitáros számból próbáltam egy kicsit nyersebb, agresszívebb trekit kihozni, de nem nagyon akartam a végletekbe se menni. Épp beszereztem néhány napja pár plugint, gondoltam “na, most akkor jól kipróbálgatom őket”. A dobokat torzítottam, Zsanett hangját dallamilag semlegesítettem, amivel aztán egy kicsit eljátszottam. A dal eléggé elment a felismerhetetlenségig, így arra gondoltam, hogy az eredeti énekrészek is beúszhatnának, erősítve az eredeti dal és a remix világának disszonanciáját.

Still Exit (Ádám Kalamár Remix):

„Noise rocktól a dark blueson és a technón át az IDM-ig rengeteg féle zsánérben szeretek zenéket komponálni. Viszont nem nagyon szoktam remixeket készíteni, és számomra érdekes kihívás volt. A koncepció már akkor megszületett a fejemben, amikor először meghallgattam a Still Exit című számot, viszont eddig ez a projekt tartott a leghosszabb ideig, mire formába is tudtam önteni az elképzelésemet.

Hide and Seek (Chris Drifter & Goyes Remix):

Mikor meghallgattuk az Imitation zenéit, több dal is egyből felkeltette az érdeklődésünket egy közös átiratra. A Hide & Seek remixre a kicsit klasszikusabb, dinamikus progresszív táncolós hangzás a jellemző. Természetesen az átiratban a vokál dominál, Zsanett hangja minket is elvarázsolt.

Az album június 6-tól hallgatható meg az összes streaming felületen.

Album pre-save.

Imitation a Spotify-on.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

Kommentek

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,020FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

Hirdetés

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók

Audiópartnerünk