Hirdetés

Zenével gondolná újra Snoop Dogg a bokszközvetítéseket

Mikor bokszmeccsek közvetítésére gondol az ember, évtizedek óta nem sok minden változott. Ugyanazok a szögek, ugyanazok a kameraállások, talán még a kommentátorok is ugyanazok. Ezen változtatna most a Triller Fight Club, ami, úgy tűnik, teljesen megreformálná a küzdősportok közvetítését, és ebben nagy szerepet játszik a zene.

Hirdetés

Amikor szóba kerül a Coachella, akkor az ember nemcsak a zenére gondol, hanem az egész hétvégére

– mondja Ryan Kavanaugh, a Triller többségi tulajdonosa, aki azt szeretné, ha ugyanez lenne a Triller Fight Club esetében is.

Először novemberben mutatták be az új megközelítésű sportközvetítést, ahol a boksz, a sztárok és a zenei produkciókból állt össze az egész. A hétvégén az Atlanta Mercedes-Benz Stadion csurig telt hírességekkel, influenszerekkel, és a boksz mellett Justin Bieber, a Black Keys vagy Diplo előadásait lehetett élvezni, vagy éppen küzdelmeket olyan hírességek között, mint Jake Paul Youtuber és Ben Askren korábbi MMA bajnok.

Az egészet online is közvetítették, és rengetegen fizették ki az 50 dolláros, azaz 15 ezer forintos online jegyet. 

A szándék a szervezők részéről az volt, hogy az egész olyan legyen, mint egy mozi, és ennek eléréséhez nem spóroltak a költségeken, hogy olyan látvány legyen, ami minden demográfiai rétegnek vonzó lehet. Ehhez 65 kamerát és 165 lámpát vetettek be.

Ez nem sport, hanem szórakozás, amiben van sport is

– mondta Bert Marcus, aki nemcsak Emmy-díjas filmrendező, hanem a Triller Fight Club show-t is ő rendezte. Elmondta, hogy arra eddig nem volt bejáratott forgatókönyv, hogyan lehet a sportot a lehető legszórakoztatóbbá és moziszerűvé tenni. A zenészek nagyjából teljesen szabad kezet kaptak, merthogy úgyis ők tudják, mit szeret a közönségük.

De hogy kell ezt elképzelni?

Úgy, mintha egy olyan eseményen járna az ember, ahol van koncert, vannak fellépések meg profi boksz is. Például így nézett ki egy meccs:

Ilyen volt Doja Cat és Saweetie közös fellépése:

Ez pedig Justin Bieber koncertje. Mind ugyanazon a helyszínen:

A Triller másik tulajdonosa Snoop Dogg, aki fel is lépett az eseményen, nemcsak szólóban, hanem az Mt. Westmore nevű supergroupjával is, sőt kommentátor szerepben is lehetett látni.

Snoop Dogg régóta rajong a küzdősportokért, és meggyőződése, hogy a zene és a boksz teljesen természetes módon kapcsolódik össze, csak meg kell találni azokat a sportolókat, zenészeket és a színpad mögött dolgozókat, akik ezt át tudják adni a közönségnek is.

Hogy ez mennyire a szórakoztatásról szól, arról Pete Davidson humorista mesélt, aki az egyik fő kommentátora volt az estének. Egyébként a kommentátorok jelentős részének fogalma sem volt az ökölvívásról, egyszerűen annyi szólt mellettük, hogy híresek. Davidson szerint az egész egy teljesen újfajta cirkusz. Ő azt mondja, hogy sosem szabad Snoop Doggban kételkedni, és az első pénzügyi visszajelzések szerint igaza is van, kérdés persze, hogy mennyire fenntartható az új közvetítési modell, vagy hogy milyen gyakran lehet ilyen eseményeket összerakni. Egyébként Davidson volt az, aki Jake Paul influenszertől az adás közben kérdezett az őt érintő szexuális zaklatási vádakról, majd egyszerűen annyit mondott róla, hogy a Youtube-sztár egy szardarab.

A Triller most azt mondja, hogy gyakorlatilag újra feltalálják az ökölvívás világát, amiben sosem tudhatod, hogy mi lesz a következő lépés. Lehet, hogy legközelebb népszerű DJ vagy színész verekszik majd az előadása után. Ez egyébként már egyben a beharangozója is a következő, június 5-i eseménynek, ahol Diplo lép majd be a profi boksz világába, kiderül, milyen sikerrel. Azt ígérik, hogy a következő esemény jobb, gyorsabb és még erősebb lesz.

Az egész egy applikációból indult

A TikTok nagy riválisának tartották sokáig a Trillert, amit 2019-ben alapított Ryan Kavanaugh és Bobby Sarnevesht. Az alkalmazással mesterséges intelligenciával megtámogatott zenés videókat lehet létrehozni. Hamarosan 100 millió dolláros befektetés lett belőle, és olyan nevek szálltak be, mint Weeknd, Snoop Dogg, Lil Wayne, Kendrick Lamar, Marshmello, 21 Savage, Migos, French Montana, Wiz Khalifa, YG, SAINt JHN vagy Ne-Yo. Aztán megvették a Verzuzt, és élő rap-csatákat közvetítettek. Később elindult a TrillerTv, ahol a D’Amelio influenszerek mellett például DJ Khaled vagy Jennifer Lopez is kapott műsort. Majd az első igazán nagy dobásuk az volt, hogy rávették Mike Tysont, hogy 15 év után az első bokszmérkőzését közvetíthessék, és ezzel több mint 80 millió dollárt kaszáltak. Egyébként ott már Snoop Dogg volt a kommentátor, és innen indult a Triller Fight Club alapötlete is.

Azt szeretnék, ha egyre több menő influenszert csábíthatnának el a többi közösségi oldalról, ennek érdekében pedig részesedést ajánlanak nekik a vállalkozásból. Vagy éppen azt mondják, hogy bérelnek nekik lakást, autót, és fizetik a megélhetésüket. Attól függően, hogy mekkora sztár, és milyen követőbázissal rendelkezik, vagy a albérletet kap, vagy egy új körlámpát, hogy jobb videókat készíthessen. Bár itt is a zene körül forog minden, jogdíjat ők sem akarnak fizetni.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,850KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
747FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk