Hirdetés
Hirdetés

Zenerajongók miatt ugrott meg milliókkal a tejfogyasztás Kínában

Egy népszerű tehetségkutató miatt nagyon megnőtt a tejfogyasztási kedv Kínában. A versenyzőkre ugyanis egy bizonyos gyártó tejtermékeinek csomagolásán található QR-kód segítségével lehet szavazni, a rajongók pedig lelkesen vásárolják is a tejet és a joghurtokat.

A fiatalok tömegével rendelik, és sok esetben különböző felületeken újraértékesítik a tejtermékeket, de sokan adják rászorulóknak az elfogyaszthatatlan mennyiségű élelmiszert. Az akció kritikusai szerint viszont nagyon sokan egészen egyszerűen lehúzzák a vécén, és az egész szimpla élelmiszerpazarlás.

A tehetségkutató egyébként egyben egy valóságshow is, ahol a jelöltek hónapokig élnek együtt, hogy aztán helyet kapjanak egy fiú- és egy lánycsapatban, és övék legyen a lemezszerződés is egy multival. Eddig az ilyen műsorokban SMS vagy applikációs szavazatokkal lehetett szavazni, most azonban egyedi QR-kód segítségével.

A versenynek hála milliódolláros iparág lett a tejszavazás. Rajongói klubok alakultak, amelyek pénzt gyűjtenek, hogy nagy tételben vegyenek tejet, majd a QR-kódokat felosztják a klubok tagjai között, ugyanis egy ember egy nap csak limitált számú kódot küldhet be.

Tavaly hasonló szavazással 7,4 millió dollár értékben eladott mennyiségű joghurt kellett a győzelemhez. 

Kérdés persze, hogy hova kerül ez a sok tejtermék. A közösségi oldalakon néhány rajongó büszkén mutatja, ahogyan elfogyasztja, vagy beszámol arról, hogy milyen hatással volt rá, hogy túl sok tejet ivott. Mások arról számolnak be, hogy az ismerőseik között szétosztják, vagy eljótékonykodják. Vannak, akik azt állítják, hogy megállapodást kötnek kisebb üzletekkel, akiknek a nagy tételben vásárolt tejeket továbbértékesítik alacsonyabb áron. De kiszivárogtak olyan videók is, amikben szimplán csak kiöntik a tejtermékeket.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,927KedvelőTetszik
3,060KövetőKövetés
3,510FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók