Zene & vásárlás: a livestreaming jövője?

McKinsey Digital tavalyi jelentésében olvasható becslése szerint 2026-ig az úgynevezett shoppable livestreamek – az olyan élő online közvetítések, amelyek alatt a nézők néhány gombnyomással vásárolni tudnak – már 10-20 százalékát is kitehetik majd az e-kereskedelemből származó bevételeknek. A szakértők szerint ez egy olyan tendencia, amelyen nagyon is érdemes rajta tartanunk a szemünket. Hogy miért lényeges ez a digitális zeneiparban? Előadók számára ez az új megjelenések kapcsán és a merchandise termékek népszerűsétésekor is hasznos eszköz és trend lehet.

A shoppable livestreaming formátumként ismerős lehet az ezredforduló környékén virágkorát élő televíziós reklámműsorokbók. Az online viszonylag újnak tekinthető trend népszerűsége a pandémia alatt jelentős mértékben megugrott – mindeközben Kínában már a kétezertízes évek óta nagy hagyománya volt az ilyen jellegű online értékesítésnek. Ebben az országban már többszáz milliárd dolláros piaca van a jelenségnek, amelyet többek között olyan platformok (és azok népszerű tartalomgyártói) tartanak lendületben, mint a Taobao Live vagy a Douyin, a TikTok kínai verziója. Az Adweek által összegyűjtött kimutatások alapján szintén nagy potenciál van a shoppable livestreamingben, és nemsokára az Egyesült Államokban is fontos e-kereskedelmi jelenséggé nőheti ki magát.

A Buywith nevű e-commence platform igazgatója, Liel Anisenko szerint nyugaton még csak most kezd el igazán beindulni a livestreamek alatti vásárlás trendje: „Kínához képest az USA még a tanulás szakaszában jár. 2021-ben viszont már sokkal többen kezdtek kísérletezni a dologgal”. Anisenko szerint elkerülhetetlen, hogy a vásárlós streaming globálisan is népszerűvé, illetve általánossá váljon.

Hasonló véleményen van a Coresight Research kutatóvállalat is: szerintük a piac még idén 11 milliárd dollárra rúghat majd, két év múlva pedig elérheti a 25 milliárd dolláros összeget is. A Coresight szerint jelenleg a marketinggel foglalkozó vállalatok vezetői már 26 százalékban a fókuszálnak kiemelten a livestreamingre: ez a szám az elkövetkezendő másfél év alatt a becslések szerint akár meg is duplázódhat. A már említett McKinsey Digital azt jósolja, hogy 2026-ra az e-kereskedelemből származó bevételek 10 és 20 százalék közötti részét teszi majd ki a shoppable livestreaming.

A Buywith szerint a siker titka abban rejlik, hogy a lehetőséggel élő vállalatok hiteles arcokkal, hatékony közösségimédia-stratégiával és exkluzív ajánlatokkal vonzzák be az érdeklődőket. Amennyiben a tendencia világszerte megerősödik, az jelentős változásokat idézhet elő abban is, hogy az előadók hogyan teszik láthatóvá és elérhetővé a kiadványaikat és a rajongóiknak készült termékeiket. Mindez értelemszerűen nagy változásokat hozhat majd az egyébként is folyamatosan változó, legnépszerűbb appok, felületek jellegzetességeiben (felépítés, trendek, funkciók, eszközök, lehetőségek stb.) – továbbgondolva pedig akár az streamelt koncertek jellegzetességeit, a nézői szokásokat is megváltoztathatja.

Íme egy izgalmas videó a Kínában népszerű shoppable livestreaming jelenségéről:

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

Kommentek

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
909FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PREMIEREK

Hirdetés

DALMEGOSZTÁS

Programok

Lemezkritikák

Beszámolók

Audiópartnerünk