YouTube: a verhetetlen játékos

Talán egy online felület sem kínál ma annyi lehetőséget a közönségüket elérni vágyó alkotóknak, mint a YouTube. A klasszikus videómegosztók körében verhetetlen felület azonban nem elégszik meg ennyivel: íme, a YouTube legfontosabb hírei és újdonságai, amelyekről neked is tudnod kell.

YouTube-ot a nappalikba!

Okostelefonok, tabletek ide vagy oda; a legnagyobb képernyőkkel nehéz felvenni a versenyt. Ezt mi sem támasztja alá jobban, mint a tény, hogy a YouTube nézettségének 36,4 százaléka az elmúlt negyedévben televízión megtekintett tartalmakból jön össze. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a pandémia alatt a netezők nagyobb százalékban választották a nagy képernyős youtube-ozást, a mozik megnyitásával pedig csökkent ez az adat. A valóság viszont az, hogy ennek épp az ellenkezője történt, 2020-ban ugyanis még ez a szám csak 30,5 százalék volt, 2021-ben pedig már 34,4. Természetesen összességében még a mobilos megtekintések állnak a dobogó legtetején, a szakértők szerint viszont néhány éven belül drasztikusan átrendeződhetnek az arányok. Amikor tartalmat készítesz a YouTube-ra, például klipeket vagy koncertfelvételeket, érdemes észben tartani, hogy az otthoni tartalomfogyasztás ma legalább olyan erős, mint a tévézés és a mozizás.

Új generáció, új közönség

Akárcsak a vetélytársak, a YouTube is igyekszik haladni a korral, és megnyerni magának az internet legaktívabb, legjobban mozgósítható generációit: ez 2022-ben a Z generációt (a 18-24 éves korosztályt) jelenti. A YouTube Gen Z-tendeciáival kapcsolatos felmérése alapján ma már nem egy-egy ikonikussá váló videó arat sikert a körükben, hanem inkább a sokfélébb, sokszínűbb, közvetlen, személyre szabott tartalmak. Ahhoz, hogy ezt mindenki megtalálhassa magának, kapcsolódik a tény, hogy már sokkal többen gyártanak tartalmat, mint 10-15 évvel ezelőtt. A felmérés alapján Z generációsok 85 százaléka posztolt már saját tartalmat. Nemcsak a tartalom, a formátum is sokszínűbb, ezért aki ma releváns szeretne maradni, több terepen is kipróbálja magát (például rövid és hosszú videókat egyaránt készít stb). A kutatásból az is kiderült, hogy a mémek, illetve a relaxációs tartalmak (pl. ASMR videók) továbbra is népszerűek a fiatalok körében. Ha a következő években lépést szeretnénk tartani napjaink online trendjeivel, ennek a generációnak a kedvenc tartalmait és formátumait lesz érdemes követnünk.

Külső linkek: változás az irányelvekben

Íme néhány fontos újdonság, amelyekről minden YouTube Partnerprogramban résztvevőnek tudnia kell. Idén júniustól megszűnt a kattintható külső linkek videóleíráshoz adásának lehetősége a YouTube-on. Mostantól csak a speciális funkciókhoz hozzáféréssel rendelkező alkotók adhatnak hozzá kattintható linkeket a videó leírásában. Ez a módosítás csak olyan országokban/régiókban élő alkotókra vonatkozik, ahol a speciális funkciók használata rendelkezésre áll. Lényeges, hogy a videóleírásokban szereplő összes meglévő link továbbra is működni fog. Változnak a YouTube Kids irányelvei is: július 27-től a platform eltávolítja az olyan, gyermekeknek és családoknak szóló, gyenge minőségű tartalmakat, amelyek a gyermekek figyelmének felkeltése érdekében megtévesztést, szenzációhajhászást és/vagy manipulációt használnak. A változásokról ide kattintva olvashatsz bővebben.

Feliratkozói szám és kommentelés

Szintén idén júniustól életbe lépő változtatás, hogy a felületen ezentúl minden csatornánál nyilvános lesz a követők száma. A döntéssel a népszerű csatornákat másoló csalókat és a videók alatti spamáradatokat szeretné ellehetetleníteni a vállalat. Utóbbiak között előfordulnak komoly veszélyt jelentő kriptovaluta-csalások is, amelyeknek számtalan gyanútlan youtube-ozó esett már áldozatul. A YouTube a kommentszekció szabályait is szigorítani fogja egy tesztfázisban lévő, a YouTube Studióból elérhető új eszközzel. Ennek használata azt eredményezi, hogy még szigorúbban szűri majd a felület a hozzászólásokat, így még többet kell manuálisan engedélyeznie a tartalomgyártónak, mielőtt nyilvános lesz. Végül, a spamek és a csalók ellen egy harmadik fegyvert is bevet a YouTube: csökken a csatornák nevéhez választható karakterek száma, ugyanis bizonyos karakterek használata (például a ¥ vagy a Ⓣ) ugyancsak lehetővé teszi a népszerű csatornák másolását. A vállat hangsúlyozza, hogy az ilyen és ehhez hasonló változtatásoknál maximálisan a felhasználók visszajelzésére támaszkodnak. Ennek célja egy megbízhatóbb, biztonságosabb felület kialakítása.

Shorts: egyre erősebb

Gondoltad volna, hogy a YouTube Shorts videók már napi 30 milliárd megtekintést generálnak? A vállalat kifejezetten fontosnak tartja, hogy a rövid videós formátum rövid időn belül az alkotók, zenészek egyik legalapvetőbb eszközévé váljon. Mindez nagyon jó úton halad. Azok a felhasználók, akik Shortsokat is feltöltenek, összeségében több feliratkozót szereznek, és többen nézik meg a hagyományos videóikat is, mint azok, akik csak az utóbbival próbálkoznak. Kattints ide, és olvasd el legutóbbi posztunkat a témában.

Kapcsolódó posztjaink

A YouTube ismét beelőzte a Spotifyt!
Automatikus YouTube Music ajánlások Androidra!

Két fontos újdonság a YouTube-tól

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

Kommentek

37,456KedvelőTetszik
2,900KövetőKövetés
1,060FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Audiópartnerünk