Hirdetés
Hirdetés

Végre-végre! Zeal and Ardor-koncert szeptemberben

screen-shot-2016-07-01-at-4-43-54-pm.jpg

Szeptember 27-én először lép fel Budapesten a Zeal and Ardor. A tavalyi év nagy meglepetése volt ez a Manuel Gagneux svájci zenész fejéből kipattant project, és sokan az év albumának kiáltották ki a Devil Is Fine debütlemezt, ami érthető is, mert tényleg valami újat és frisset hozott a zene világába, ez az elsőre kissé furának ható kombináció. A zene a black metal (persze ne az elitista norvég vonalra gondoljunk) és a déli államokból ismert bluesos, egykori néger rabszolgák által előadott dalok keveréke ugyanis. Persze néhol egy kis hip-hop-szerűség, elektronikus beborulás is bejátszik, de mégsem válik öncélú zsánerhalmozássá az egész, hanem van egy különleges és jóleső hangulata az egésznek. A teljes lemez és a hivatalos koncertajánló a hajtás után:

„Képzeld el, hogy Django kecskét áldoz egy oltáron, míg a háttérben megláncolt rabszolgák kántálnak, a hangjuk pedig összemosódik a láncfűrésszerű gitárriffekkel. Aztán a sátánista szertartásokat idéző ritmikus lánccsörgetés valahogy átúszik egy hátborzongatóan ismerős norvég black metál dalba.” – így szól a Zeal & Ardor bemutatkozása és nem is lehetne találóbb. Manuel Gagneux zenéje ugyanis valóban megidézi a Mississippi-delta beborult blues croonereit és az amerikai rabszolgák gospeljét, miközben érezhetően merít az első generációs black metál zenekarok zsigeri sötétségéből is. Mégis, hiába ismerős elemeiben, a zene a saját ördögi univerzumában létezik.

Hogy Gagneux valóban az ördögöt szolgálja, arra jó bizonyíték az áttörést jelentő lemez, a Devil Is Fine keletkezéstörténete. A frontember saját bevallása szerint, ha épp alkotói válsága volt, felment 4chanre és megkérte a kommentelőket, hogy mondjanak két eltérő műfajt, ő pedig megpróbálja összerakni őket egy számmá. Az egyikük a black metált mondta, a másikuk a „nigger zenét” – és bár elsőre furcsának találta az ötletet, minél jobban belemélyedt a dalírásba, annál inkább kiforrta magát a koncepció. Olyannyira, hogy sokan még azzal is megvádolták őt, hogy egyes részeknél nem őt hallani, hanem Alan Lomax amerikai népzenekutató és -gyűjtő valamelyik elfeledett felvételét.

Nem csoda, hogy az albumot hamar felkapta a Noisey és a Rolling Stone, Kim Kelly pedig több hosszú portét is írt az énekes-dalszerzőről. Időközben persze a szólóprojektből teljes értékű zenekar lett, ami megalakulása után egy évvel már olyan fesztiválokon játszott, mint a Psycho Las Vegas, a Roadburn, a The Great Escape vagy a Le Guess Who? Szeptemberben pedig az A38 Hajóra is eljutnak, hogy demonstrálják: a már ismert zenei elemeket még mindig lehet újszerűen kombinálni.

Jegyár: 3500 Ft, elővételben: 2900 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón. Link

12973513_510017152515383_8730375435383982467_o.jpg

Advertisement
38,927KedvelőTetszik
3,060KövetőKövetés
3,510FeliratkozóFeliratkozás

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

LÁNGOLÓ PREMIEREK

Hirdetés

DALMEGOSZTÁS

Audiópartnerünk

Friss Lángoló