Hirdetés

Továbbra is moziélményt szeretnének otthonra az emberek

Aki azt gondolta, hogy a tévézésben nem nagyon lehet újat mutatni 2022-ben, annak most elmondjuk, mivel készülnek a legnagyobb gyártók, miket mutattak be az idei CES-en.

Az LG és a WOW-érzés

Hogy azonnal egy zenei vonatkozással kezdjünk, kapásból nézzük is meg, mit mutatott be az LG, ahol John Legend vezette fel, mennyire izgalmas újítások jönnek, és emlékeztetett mindenkit, hogy 2021 év végén a koreai gyártó Signature kollekciójával együttműködve jött ki az új dala, amelyben van tévé, karácsony, refrén az LG jelmondatával, okoshűtő, tánc és minden. Aki lemaradt volna erről, mint ahogyan mi is, és érdekli, az itt megnézheti a videót. Na de térjünk vissza a jelenbe, vagyis a jövőbe.

Az LG szerint jobb életet érdemlünk, és ezzel a kijelentéssel viszonylag kevesen vitatkoznának. Biztonságosabb, kényelmesebb és szórakoztatóbb élet, amiben ha nem is elsősorban, de jelentős mértékben járulnak hozzá az LG eszközei.  Hogy ez milyen élethelyzeteket szülhet, azt kisfilmeken mutatták be, ahol például a szomszéd kijelenti, hogy fogalma sem volt, hogy már ekkora méretben is gyártanak OLED tévéket, majd a két szomszédasszony tortakészítés közben megvitatja a Room-to-Room megosztási mód előnyeit, vagyis, hogy a tévé képernyőjét hangvezérléssel át lehet lőni a lakásban található másik kijelzőre, aztán a lasagna vonalkódját beolvasva kiderítik a sütési időt, amit azonnal át is lőnek az okossütőnek, és a szomszéd az okosotthon, a menőbbnél menőbb kütyük, és a mosógép szoftverfrissítése után szemmel láthatóan bekattan, vagy ahogyan a sajtótájékoztatón elmondják, arcára kiül a WOW-érzés.

Na de nézzük a tévéket. A 2022-es LG OLED evo-család 42 inchestől egészen 97 inch méretig terjed. A Live Now applikációt kifejezetten arra fejlesztették, hogy az online koncertek még élvezetesebbek legyenek, a Watch Together móddal pedig együtt, egyszerre lehet nézni másokkal az online előadást úgy, hogy az ő kameraképük is megjelenik a képernyő alján. Aki pedig táncolna is, annak ott az 1M Home Dance alkalmazás online táncórákkal, aki inkább játszana, annak pedig a GeForce Now, ami a tévéből csinál játék PC-t, és ehhez csak kontrollerre van szükség. Létrejött az LG Fitness platform, és nyitottak a telemedicina irányába is.

Az LG One: Quick Flex pedig gyakorlatilag egy kommunikációra fejlesztett képernyő guruló, kicsit festőállványra hajazó talapzaton, amit azoknak találtak ki, akik otthon dolgoznak, és sokat tartanak videokonferenciát, de munkahelyi felhasználásra is jó lehet. A kijelző használható prezentációs tábla helyett is, hiszen digitális tollal írni is lehet rá, jár hozzá jó minőségű videókamera és a hangátvitel is kifejezetten a videós beszélgetésekre lett optimalizálva.

Fotó: LG

A bemutatón ráadásul különösen kiemelt szerephez jutott a fenntarthatóság és a környezetvédelem. Az új tévék gyártásához sokkal kevesebb veszélyes anyagra van szükség, sokkal könnyebbek, és energiatakarékosabbak is. Ez utóbbi nem csak a tévékre igaz. Sőt, azt vállalták, hogy 2017-hez képest 2030-ra a felére csökkentik a gyártási folyamatok szén-dioxid kibocsátását. Odafigyelnek a csomagolásra, illetve az újrahasznosításra is.

Samsung és az NFT képes tévék

A Samsung is érdekelt a zenében, múltkor már egy hűtőt is megénekeltek ugye, de a Micro LED, Neo QLED és Lifestyle televízióit is a szórakoztatásra szánja, amihez hozzátartozik a zenés tartalmak fogyasztása is. Micro LED tévéket 110, 101 és 89 colos méretben mutatnak be,és az egész lényege az, hogy 25 millió mikrométeres méretű LED egyedileg állítja elő a fényt, ez a gyakorlatban kontrasztos és tiszta képeket jelent majd, valószínűleg olyannyira, hogy az már az emberi szemnek tulajdonképpen felfoghatatlan. A Frame készülékekből ismert művészeti móddal lehet műalkotásokat  és fotókat megjeleníteni a kikapcsolt képernyőn, együtt működik a felső, oldalsó és alsó hangszóró, illetve van olyan mód, hogy osztott képernyő, amivel egyszerre akár négy tartalmat is nézhet.

Náluk is képesek arra a tévék, hogy kíméljék a szemet, és adaptívan változtassák a fényerőt a mélységet vagy éppen a kékfény szintjén módosítson, hogy az esti tévézés után pihentetőbb legyen az alvás, kivéve ha bezabálva néz horrorfilmet az ember, mert azon semmilyen képernyő nem segít ugye. Persze itt is van játékközpont, közös filmnézés lehetősége is.

 

Vannak a Samsungnak egy ideje Lifestyle tévéi, mint például a Frame, ami ugye szó szerint olyan, mint egy kép a falon, vagy a Sero, amit függőleges módba is lehet fordítani, hogy egész estés tiktokozás mehessen rajt, ami egyébként sokkal népszerűbb foglalatosság, mint azt olvasóink gondolnák. De ott a Serif kerettel és fém lábakkal, inkább nagyobb lakásokba, vagy olyan helyre, ahol a tévét az ember nem a falhoz tolja, hanem a tér része. Ezek mind megkapták a matt képernyőfelületet, ami arra jó, hogy nincs tükröződés, este nem világít bele a lámpa, vagy az ablak fénye nem tükröződik napközben.

De ezeknél is izgalmasabb az az újítás, hogy míg a világ fele azt se tudja mi az,  a Samsung már integrálta is a tévébe az NFT-ket, és a tévén keresztül lehet venni ilyen digitális műalkotásokat, tokeneket, amivel tényleg teljesen új szintre lehet emelni az egész őrületet, plusz egy rakás digitális művésznek segíthet, ha piacteret biztosít a műveiknek.

Aki tévé helyett inkább a projektorok felé nyitna, de nincs ehhez elég helye, vagy nem is tudja pontosan, hova szeretné kilőni a képet, annak valószínűleg izgalmas lesz a Freestyle nevű nem is projektor, hanem hordozható mozi, ami egy asztali lámpa méretben projektor és hangszóró, vagy csak bulifény. A termék jellegéből adódóan nem azon van a hangsúly, hogy 8K minőségben vetítsen a házfalra, hanem hogy egy könnyen mozgatható, bárhol gyorsan bevethető eszköz legyen baráti bulikhoz vagy meccsnézéshez, vagy akár opció legyen, hogy a nyaraláskor ezt is még beszuszakoljuk a kocsiba.

És persze van újítás a távirányítók ügyében is, ha nem lett volna elég menő a napelemes megoldás, akkor most egy újabb szintet léptek, és az új távirányítókat már a routerből jövő rádióhullámok is töltik a Nap mellett, ami elég menőnek tűnik.

Sony és az élethű élmények

A Sony is nagy célokkal vág neki 2022-nek, egészen pontosan azzal, hogy a kreativitás és a technológia segítségével érzelemmel töltse meg a világot. Mondjuk azt nem hangsúlyozták, hogy milyen típusú érzelmekre gondoltak, szóval akár még meg is valósulhat a dolog. Azt is mondták, hogy szeretnének közelebb kerülni az emberekhez, ami a “Vedd meg a termékem!” cizelláltabb verziója. Nekik is van zenés együttműködésük, ők Adele új, 30 című lemezét emelték ki, valamint David Bowie-t, illetve azt, hogy tartalomelőállítóként fontos az is, hogy a felvételek, a videógyártás is könnyebb és legyen, a képek is szebbek legyenek. Ebben segít majd például az Airpeak S1, ami a világ legkisebb drónja, vagy a Virtual Production, az alkotók kreativitását segítő filmgyártási folyamat. Dolgoznak egy virtuális, és a valódi világot integráló rajongói közvetítésen is a most bemutatott Hawk-Eye követési rendszerrel, amivel az adatokkal megtámogatott sportközvetítéseket lehet majd nézni, és persze új kamerát is bemutattak.

A tévék tekintetében is tudtak érdekes újításokkal előállni, a Master Series tévék QD-OLED panellel érkeznek, ami tulajdonképpen az OLED és a QLED összemosása. A Bravaria XR TV-k felhozatalát pedig Mini LED modellek is erősítik.  Alkalmazkodnak a beállítások a Netflixen, attól függően, milyen fényviszonyok vannak a szobában. Természetesen tökéletesen működnek az új Bravia XR modellek a Play Stationnel, és alkalmazkodik a játék stíéusához vagy típusához, vagyis nem kell a beállításokat bütykölni, hogy minden típusú használattal a lehető legjobb képminőséget kapja a felhasználó. Új technológiához pedig új élmények is tartoznak, erre lesz majd jó példa David Bowie A Reality Tour in 360 Reality Audio koncertje, amelyen majd a kiváló hangzást és képi megjelenést mutatják meg, igaz egy sima mezei tévén valószínűleg annyira nem lesz szórakoztató, márhogy azon túl, amennyire alapvetően is szórakoztató, hogy David Bowie szól. Az új távirányítók pedig háttérvilágítást kapnak, és hangjelzést, ha nem találjuk.

A Sony is hisz a fenntarthatóságban, nem csak a környezetvédelemben, de a fenntartható társadalom témájában is, éppen ezért segíti alapítványuk a gyerekeket, a frontvonalban dologozó egészségügyiseket, és a kreatív iparban dolgozókat a Covid-19 alapjával, de küzdenek a társadalmi egyenlőtlenségek ellen is, egy szintén 100 millió dolláros alappal. 2050-re szeretnének teljesen karbonsemlegesek lenni, ehhez nagyon sok újrahasznosított alapanyagot is felhasználnak a gyártás során. És az is kiderült, hogy továbbra is a tervek között szerepel, hogy betörjenek az elektromos autók piacára, erre egy külön üzletágat is létrehoztak, a Sony Mobility részleg tavasztól kezdi meg a működését. Az új autótípussal, viszont már fel is parkoltak a színpadra a bemutató alatt.

Hisense és a semmi nagy flanc

2020 ót egyre nagyobb sikereket érnek el a Laser TV-vel, Európában pedig onnan is ismerősek lehetnek, hogy ők vették meg a Gorenje márkát, na meg, hogy a foci EB egyik főszponzora voltak. Vagyis aki nem lenne annyira ismerős a Hisense márkát illetően, akkor annyit mondunk, hogy egy nagyon gyorsan nővő, tévében és háztartási eszközökben erős márka, ami elég sok újdonságot villantott a CES-en.

A Laser TV, ami a nevével ellentétben egy rövid hatótávú projektor kijelzővel, most már 8K felbontásban is elérhető, ráadásul 120 Hz képfrissítéssel, és saját képalkotó chippel, természetesen mesterséges intelligenciával megtámogatva, hogy minden jelenet a legjobban nézzen ki. Egyébként ezt a chipet tudják tömeggyártani, ami a mai világban elég nagy előny, így ez kerülhet majd az idei csúcs monitorokba és tévékbe.

Idén a Px1-Pro TriChroma Laser névvel kell ismerkedni, ami ugyanazt a díjnyertes technológiát hozza, mint a tavalyi év nagy sikere, az L9G projektor. Emellett az L5 széria is nagy ráncfelvarrást kap.

Izgalmas megoldás a Laser TV, de aki maradna inkább a hagyományos tévéknél, azoknak is tud alternatívát biztosítani a Hisense. Az U9H és U8H széria mini-LED megoldással minden eddiginél szebb, világosabb és pontosabban beállítható képet ígér, igaz egyelőre csak az amerikai váárlóknak. A Hisense-ről sokaknak az az általános vélekedése, hogy  elérhető áron kínálnak nagyon jó tévéket, és ezen idén sem akarnak változtatni. Erősítettek a hangzáson és a képminőségen. Nincsenek kifejezetten meglepő megoldások, hanem egyszerűen egy jó képességű tévé, nem horror áron.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
909FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk