Megjelent a Koroes Collective első, öt számot tartalmazó dalfüzérének utolsó darabja, a Tia Dalma, amivel maga a formáció is bemutatkozik. A záróakkord egyben egy alkotói időszak végére is pontot tesz, amit a kollektíva életre hívója, Kőrös Tamás The Allegory of Cave névre keresztelt.
A WellHello zenekarának basszusgitárosa, Kőrös Tamás szerelemprojektjének gondolata már jó ideje fogalmazódott a zenész fejében, és idén végre elérkezett az alkalom, mikor megfelelő időben, megfelelő társakat kapott a megvalósításhoz. Mindezekről bővebben is mesélt:
Van az az érzés: amikor egy nyomás indul el a mellkasodból fel a tarkód irányába és nem, nem orvosi eredetű. Ilyenkor valaki dobverőt, valaki rézcsövet, valaki húrt ragad, hogy kiegyenlítse ezt a feszültséget ezáltal egy cseppként a nagy egész részévé váljon. Ezen motivációból jött létre a fusion jazz műfaj által inspirált Koroes Collective névre hallgató kollaboráció
Régóta szerettem volna saját projektet, mert mindig is vonzott az improvizatív zene. Session munkáim során legtöbbször pop zenei környezetben mozogtam/mozgok, így éreztem egy hiányérzetet az önkifejezés terén. A legtöbbször instrumentális jazz, fusion vagy progresszív zenéket hallgatok, így a stilisztikai irány egyértelmű volt számomra, viszont igyekeztem a dalokat belső elvárások nélkül megírni.
Az alkotási folyamathoz olyan zenészek csatlakoztak, mint a Blahalouisianaból ismert Pénzes Máté, valamint Kovács Felícián billentyűn, Papp Csaba (Mattset zenekar) dobon, valamint Ludányi Tamás szaxofonon.
Az első sessionök eredményeit egybefogó The Allegory of Cave időszak öt dalt termett. Az alkotói éra elnevezése eredetileg a számokat egybefogó EP címe lett volna, ami végül nem valósult meg, mert az alkotó szándékát jobban szolgálta a trackek egyesével való megjelentetése. Az elnevezés ugyanakkor mindvégig Kőrös fejében maradt:
Sokat gondolkodtam, hogy mi is legyen az EP címe, hiszen mondanivalójában és hangulatában is kissé eklektikus ez az öt dal, így nehéz volt egy olyan címet találni, ami összefoglalja, milyen érzések kísértek az alkotási munkálatok folyamán. Ezután az egyik este a feleségemmel beszélgettem arról, hogy a szobában történő elvonult gyakorlás és az élőben történő játék élménye, kifejezetten ezen stílus esetében, milyen éles párhuzamba állítható Platón barlanghasonlatával, Miszerint gyakorlás közben megkísérelhetem lemodellezni a zenét, és arra játszani, de az interakciókból származó egység és flow élményt nem fogja visszaadni, mindössze halvány lenyomata lesz annak. Mire Ő adta az ötletet, hogy akkor legyen ez a cím: Allegory of Cave.
A dalok mindegyikéhez témájukkal és hangulatukkal rezonáló borítót készített Tamás bátyja, Kőrös Ákos, segítségül hívva a mesterséges intelligenciát.
A Koroes Collectiveról ugyan most hallhattunk először, de biztosan nem utoljára – az értelmi szerző fejében már szövődnek a jövőévi tervek:
Jövőre szeretnék további felvételeket készíteni és megjelentetni. Alapvetően a fő cél a teljesen szabad önkifejezés bármiféle kompromisszum nélkül. Szeretném a dalokat minél több emberhez eljuttatni és szeretném, ha lenne lehetőségünk a műfaj hazai élőzenei platformjain megmutatni magunkat, de nincsenek sem anyagi, sem ‘népszerűségi’ elvárásaim a projekttel kapcsolatban.