Territoriality címmel új EP-t adott ki del.grady, azaz Kókai Barnabás, akit a Lángoló olvasói a The Southern Oracle frontembereként ismerhetnek leginkább. Általánosságban ő ezt mondja az anyagról:
„18 éve aktívan mozgok a zenei színterek rétegeiben itthon és külföldön, ami rengeteg emberrel összehozott. Voltam és vagyok olyan szerencsés, hogy életre szóló barátságokra találtam, de persze rengetegen jöttek-mentek az életemben, amihez sokszor a gőg és dominancia vágy által vezérelt toxikus alakokkal való összeférhetetlenség vezetett. Mivel az underground berkeiben nevelkedtem, így a fő mozgatórugó számomra sohasem a nyerészkedés volt, legyen szó pénzről, kapcsolati tőkéről vagy bármilyen felfelé pozícionáló lépésről. Az eddig megtett utam tapasztalatainak önmagam felé való összegzése ez a négy szám, a “territoriality” azaz a “területiség elve” lemezcím tehát kevésbé földrajzi, mintsem pszichés vonzatú. Metaforaként jellemzi a felsőbbrendűségért való verbális harcot, ami a szubkultúrák és azokon belüliek vagy épp kívül esők között zajlik. Saját tapasztalatok alapján, első kézből konkrét sztorik és mindezek hatása, miként befolyásolják a zeneiségem, valamint a magánéletem.”
Ez itt az EP:
Itt pedig részletesen elmondja, mit kell tudni a dalokról:
1. trapped
nekem ti ne
A “trapped” a kislemez nyitó trackje, ami a fontosságát hangsúlyozza. A szöveget hallgatva/olvasva elég nyilvánvaló lehet miről is szól; nem üres boomerkedés, hanem nyitott szemmel átélt életszakaszokat felölelő lenyomata az itthoni hip-hop kultúra útjának. Értékrendek és prioritások hullámvasútja, underground és mainstream választóvonalainak elmosódása, üstökösök és hullócsillagok konvergenciája, valamint az örök klasszikusok hatása.
2. pøpped
plastic løve
A lemeznek van egy bizonyos íve zeneileg és szövegileg is, a “pøpped” tehát az első számot viszi tovább és érkezik az EP csúcspontjához. Amolyan i-re a pontot momentum volt amikor az egyik underground arc akire felnéztem és volt szerencsém jóban lenni vele, mostanra olyannyira kifordult magából, hogy felismerhetetlenségig torzult a személyisége. A pénz és a siker bárkit el tud vakítani, de ha ezt hagyjuk, akkor fordítunk hátat önmagunknak és a környezetünknek, végleg elfelejtjük honnan jöttünk.
3. jaded
reap what one wœs
Az első két szám egysége után a “jaded” indítja a B oldalt, ahol is érezhető egyfajta hangulatbeli változás zeneileg és a flow-ban is. Mindez az előző számokban taglalt témákból fakadó személyes sztorikba, életszakaszokba ül bele és mélyed el. A kreatív világban mozgás hátránya, hogy nincs igazi mércéje a tehetségnek és emiatt a megbecsülése még mindig ritka. Sokan készpénznek veszik és gátlástalanul kihasználják azokat, akik a művészetben szeretnének otthont teremteni maguknak, ez a szöveg a saját vívódásom lenyomata.
4. desolated
choose life
Amikor készen lettem a négy számmal, akkor döbbentem rá, hogy ez az EP az én terápiám. Hosszú évek alatt felgyülemlő dolgokat mondok ki magamnak is először. Különösképpen a “desolated” szövegének megírása segített szélesebb perspektívából látnom a problémáim és megfogalmaznom mik húznak egyre mélyebbre, egyre sűrűbben. Ennek köszönhetően már tudom min kell dolgozzak, hogy mihamarabb kilábaljak a gödörből, amit magamnak ástam.