Hirdetés

Szórakoztató alkotás – Interjú a Samsung Párhuzamos Programok játékának fejlesztőivel

A Samsung Párhuzamos Programok játékáról már mi is írtunk. Ez egy megfigyelésen alapuló egyszemélyes nyomozós játék, amin már egy helyes válasszal is lehet nyerni Samsung vezeték nélküli fülhallgatót, aki pedig az összes kérdésre tudja a választ, az a Galaxy Z termékcsalád hajlítható kijelzős készülékeivel gazdagodhat. Ez adja ugyanis a játék alapját, hiszen a Galaxy Z Fold3 5G és a Galaxy Z Flip3 5G kijelzője is kiált azért, hogy egyszerre több alkalmazást futtasson rajta párhuzamosan a felhasználó. Lehetőség van egyszerre videót nézni és csetelni, miközben a netet is böngészi az ember, vagy a zenekarok turnénaptárával egy időben böngészni a szálláskereső és repjegykereső oldalakat. Pont az ilyen lehetőségekből mutat meg néhányat a teljesség igénye nélkül a Párhuzamos Programok, aminek a megálmodóival beszélgettünk.

A Publicis Group Hungary szakembereinek jutott eszébe a játék alapötlete, amikor először bemutatták az új készülékeket. Akkor fogalmazódott meg bennük, hogy az alkalmazások párhuzamos futtatása egy olyan lehetőség a készülékeknél, amelyek hihetetlenül megkönnyítik a használatot, leegyszerűsítik a munkameneteket vagy csak szimplán a böngészést, és így a multitasking ezekben a készülékekben az egyik legjobb élmény. A világ afelé halad, hogy egyszerre több dolgot csináljon az ember, tévénézés közben is nyomogatja a készüléket, barátokkal beszélgetés közben is rápillant a hírekre vagy az e-mailekre, egyszerűen ma már ezek ösztönös dolgok, ha pedig mindennek a kezelését a telefon leegyszerűsíti, és nem gombokkal kell ide-oda lépkedni a megnyitott ablakok között, az sokkal gördülékenyebbé teszi a használatot. Egyébként, hogy mi más még a haszna, arról itt írtunk bővebben, de visszatérve a játékhoz, ők voltak azok is, akik az egész játékmenetet, a feladványokat és a forgatást is kézben tartották. A játék készítőivel és a tanácsadóként segítő Győri Zoltán Gábor társasjáték-tervezővel, a Mit Játsszunk? társasjátékos vlog vezetőjével beszélgettünk.

A karaktereket hogyan találtátok ki? Lehet felfedezni easter eggeket akár?

Publicis Group Hungary: Ahány ember, annyiféleképpen lehet használni a multitaskingot, és a játékban szereplő 26 karakter is megmutatja, hogy mennyi mindent lehet egyszerre csinálni, nagy valószínűséggel valamelyik karakterben pedig mindenki magára ismer egy kicsit. Azt szerettük volna, hogy többek legyenek, mint egy név, ezért nagyon sokat inspirálódtunk a baráti társaságunkból, és nagyon sok olyan név van, aki a mi világunkban egy létező karakter. Az alkotás ezen folyamata számunkra is nagyon szórakoztató volt, mert ezek az apró részletek azok, ahol kicsit mi is kapcsolódunk a játékosokkal.

Milyen volt a forgatás?

PGH: Nagyon sok különböző területet kellett együtt tartani, mint a programozás vagy a forgatás. Volt a fejünkben egy kép arról, hogy egy kávéházi jelenetet szeretnénk látni, ami megmozdul. Meg kellett beszélni a programozókkal, hogy hogyan lehet számítógépekre és telefonokra is optimalizálni úgy, hogy zökkenőmentes legyen a látványvilág, hogy mikor rákattintasz valakire, felemelje a telefont a loop végén. Végigvettünk minden szcenáriót, megterveztük, ki hol fog ülni, milyen karakterek lesznek együtt, és ott milyen loopok működhetnek. Minden asztalt külön-külön vettünk fel, minden mozgást külön lejátszottunk, és ezek lettek egymásra kompozitálva, hogy a 27 beállítás egy egésznek tűnjön. Az, hogy minden szereplőt külön vettünk fel, programozási és forgatási szempontból kicsit bonyolította a dolgot, de életszagúbbá tette a játékot.

Melyik a legnehezebb feladvány szerintetek?

PGH: Bevontuk Győri Zoltán Gábort a játék előkészületeibe, és ő javasolta, hogy törjünk ki abból, hogy az összes kérdésre a válasz egy név, és az összes megoldás a megnyitott alkalmazásokból nyerhető ki. Ezt megfogadtuk, és a facebookos kommentek igazolták, hogy az olyan kérdések, mint hogy “Mennyi az idő?”, sok embert összezavartak, mert nincs óra alkalmazás.

Emellett az első körben az utolsó kérdés arra vonatkozott, hogy ki hallgat zenét, ahol több válasz is jó volt, és mivel a kávézó közepén ült egy gitáros lány, így azt is elfogadtuk, hogy mindenki. De izgalmas kérdés volt az is, hogy ki készül világbajnokságra, mert ott elvileg a vele szemben ülő karakterből jössz rá a helyes válaszra.

A Párhuzamos Programok játéknál milyen tanácsokat adtál, mire kellett odafigyelni a feladványok kitalálásakor? Mik a legnagyobb buktatók egy ilyen típusú játékban?

Győri Zoltán Gábor: Alapvető tervezői szándék volt, hogy a lehető legegyszerűbbek legyenek a szabályok, ne legyen bonyolult, azonnal el lehessen kezdeni a játékot, és a program, mint egy kedves játékmester végigkísérje a résztvevőt a játék világán. Tanácsot, tippet ad nekünk, interaktívan visszajelez. Minél kisebb a belépési küszöb egy játéknál (pl. minél kevesebb előzetes tudást vagy gyakorlatot feltételez), minél hamarabb alakulhat ki ’flow’, annál jobb. Sokat dolgoztunk például az optimális kérdések mennyiségén és irányán, a nehézség ideális belövésén is, hogy kellemes legyen egy, a játékokat egyáltalán nem ismerőnek, mégis lekösse a gyakorlottabbakat is egy kis időre.

Hogyan lehet belőni egy játék tökéletes nehézségét? A Párhuzamos Programokban dolgoztatni kell az agyat, de nem megy el az ember kedve az egésztől, nehéz megtalálni ezt a vékony vonalat? Egyáltalán vékony vonal ez?

GyZG: Nagyon vékony, de ebben a játék tesztelése sokat segít. A nehézség mindig relatív, de sok módon segíthető, pl. fokozatossággal, vagy tippek (hint-ek) megadásával, színes kérdéskörrel. Élőben az ügyes játékmester feladata az, hogy elkísérjen, és személyre szabottá tegye az élményt. Ennek a játéknak a tervezésekor alapvető volt, hogy sohase maradjon magára a játékos, megragadjuk a figyelmét, megtudjon információkat, mégis megmaradjon játékosnak a helyzet.

Hogyan változtatja meg a technológia és annak állandó használata a játékokat? Mennyire nehéz így közösen játszani?

GyZG: Én főleg analóg/offline játékokkal játszom, és hihetetlen izgalmasnak tartom, ahogy fejlődnek a társasjátékok. Az informatika megérkezésével, úgy érzem, történt egy szétválás, de a mai napig testvéreknek tartom az analóg és digitális játékokat. Mindkettő játék, de az eszköz más, és így a kínált helyzet is. Az elmúlt években lett kifejezetten divat, hogy digitális eszközök jelentek meg a társasjátékos asztal körül, gyakran konkrétan az adott társasjátékhoz készült applikációs segédlet, ami a játékmester szerepét tölti be. A társasjátékok fejlődnek, a minőségi, játékos időtöltésre való igény pedig megnőtt – pláne a COVID alatt –, és a modern játékos világ ügyesen lépést is tart az igényekkel. Divatirányzatok vannak, pl. divat lett a nyomozás és az egyszer játszható játékok is.

A társasjátékban az a jó, hogy bárki, bármilyen témában kitalálhat, akár a barátairól is. Vannak ebben aranyszabályok? Mik ezek? Ha most egy olvasónk kedvet kapott, hogy valami hasonlót kitaláljon a baráti társaságának, hogyan kezdjen neki?

GyZG: Én ezzel kapcsolatban három tanácsot adnék:

Az első, a játékfejlesztés aranyszabálya, hogy játssz. Sokat. Mindenféle játékkal. Aki játékot szeretne készíteni, az játsszon nagyon sokat. Nem tudhatod, honnan kapsz inspirációt, ihletet, elképzelhető, hogy valaki a ’spanyol viaszt’ találja fel.

A második, hogy amint van egy ötleted, fontos, hogy azonnal készíts játszható makettet/prototípust, amivel ki tudod próbálni az ötletet.

A harmadik tanácsom pedig, hogy: ’egy ötlet nem ötlet’. Ha valakinek van egy társasjáték ötlete, az szuper, de a legritkább esetben lesz az elsőből valami, szerintem érdemes ontani az ötleteket. Nekem kb. minden ötödik ötletemből lesz kész társasjáték. Ilyen arányokkal könnyebb elengedni egy esetlegesen életképtelen ötletet. Ha sokat játszunk, és van kreativitásunk, jönni fog magától a tapasztalat, majd az ihlet.

Hirdetés

Kommentek

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
845FeliratkozóFeliratkozás

LÁNGOLÓ PREMIEREK

Hirdetés

DALMEGOSZTÁS

Audiópartnerünk

Friss Lángoló