Az art-electro, glitchtronica műfajban alkotó Imitation legutóbbi, szám szerint harmadik, Time Rhymes című albuma Kazuhiro Takeuchi japán producer közreműködésével jelent meg ősszel a tokiói Whereabouts Records gondozásában, és remek nemzetközi kritikákat kapott. A konceptalbum után itt a legújabb Step on the Stone című dal, mellyel az improvizáció területére evez a duó.
Ezt a számot Zsanett egyik festménye ihlette. Számomra ez annak a csapongó, ezerarcú, szenvedélyes káprázatnak a lenyomata, amit művészetnek élek meg. És hozzá annak a szuggesztív éjfeketeségnek a portréja, amiből a képen éppen kiviláglanak azok a harcos és csapodár sárga és fehér fénypászmák, miközben az egyre határozottabban körbekeríti őket. Ezeket a képzeteket próbáltam zenére fordítani.
– mesélte a dal megszületéséről Gödri Bulcsu, amihez Pápai Zsanett hozzátette:
A hagyományos dalszerzésnél egyre jobban érdekel mostanában a teljesen improvizatív hangrögzítés. (Amikor felveszem a vokált, és fogalmam sincs, hogy mit fogok énekelni.)
Ilyenkor az éppen születőben lévő ötletet örökítjük meg, annak minden nyitottságával, lehetőségével és törékenységévelPersze valahol zeneírás közben is a pillanatnyi megélések visszaadására törekszünk. De néhány hagyományosan megírt album után egyre jobban kezdett zavarni, hogy a jelen(beli állapot) bizonytalanságát mégsem lehet teljesen visszaadni, ha a téma egyszer már ki lett találva, mire feléneklem. Most inkább, mondjuk úgy, „Sztanyiszlavszkij-módszerrel” dolgozom, tehát felvétel közben valóban átélem azt, hogy bármelyik pillanatban bármi történhet, bármi lehet az adott dalból, hiszen semmi nincs előre megírva.
Az előző albumnak a fele már ezzel a módszerrel készült egyébként. Miután sok témáról írtam, és elénekeltem, ami fontos volt számomra; nem érdekelt további számok és szövegek gyártása, csak a rögtönzés. Az új anyag és ez az első single pedig már teljesen a kísérletezésre épül.
Mindez egyébként az énekkel kapcsolatos utómunkát is befolyásolja: készítettünk pl. egy „feljavított” verziót is, de azt végül túl sterilnek éreztük, és inkább visszatértünk az eredeti nyers felvételhez, hogy megőrizzük a vokál minden bizonytalanságát, sebezhetőségét.
A duó jelenleg a tavaszi turnéjára készül, legközelebb a berlini Madame Claude-ban lépnek fel április 5-én.