Hirdetés

Spotify-on reklámoztathatják a dalaikat az előadók

Lehetősége lesz a kiadóknak és a zenekaroknak a Spotify-on arra, hogy kicsit úgy terelhessék az algoritmust, hogy az nekik is jó legyen. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy megjelölhetnek olyan dalt, ami kifejezetten fontos számukra, vagyis a leginkább slágergyanús dalukra terelhetik a figyelmet. A Spotify a dal promóciójára nagyobb hangsúlyt fektet majd, azaz bekerülhet lejátszási listákba és nagyobb eséllyel kerül olyan felhasználók elé, akinek a profilja alapján úgy gondolják, hogy izgalmas lehet az a dal. Lehet ez a slágeren kívül olyan dal, aminek éppen évfordulója van, vagy például bekerült egy reklámba, esetleg mémesedett.  A szolgáltatás ingyenes, aztán a kisbetűs résznél kiderül, hogy annyira azért mégsem.

Cserébe a Spotify az ilyen lejátszások után kevesebbet fizet.

Külön kezelik majd azokat az összegeket, amiknél a promóció nélkül talált rá valaki, például olyan, aki tényleg várta a kedvenc előadója új dalát, és közvetlenül az előadó aloldaláról hallgatta meg a dalt, és azokat a lejátszásokat, amiket a Spotify promóciójának köszönhetnek.

A jó hír az, hogy ezzel azért a streaming szolgáltató is érdekeltté válik, hogy rendes promóciót végezzen, ugyanakkor nem lehet elmenni amellett szó nélkül, hogy a hagyományos lejátszásokból sem keresnek túl sokat az előadók.

Ez az új modell viszont teljesen egybecseng Daniel Ek szavaival. A Spotify vezére július végén beszélt arról egy interjúban, hogy a zenészeknek aktív kapcsolattartás kell a rajongókkal, nagyobb hangsúlyt kell fektetni a promócióra, és nem szabad azt hinni, hogy feltöltik a lemezeiket a Spotify-ra, és véget ért a munkájuk. Úgy tűnik mostanra annyiban változott a nézőpontja, hogy azért a promóció egy részét átvállalják részesedésért cserébe. A szolgáltatás első körben az Egyesült Államokban lesz elérhető, és ha minden jól működik, az egész világon elérhetővé teszik.

Áremelés várható

Bár az idei év harmadik negyedévének adatai alapján a Spotify gyakorlatilag minden mutatója alapján növekedett, azért mégis megcsapta őket a konkurenciaharc. Miután az Apple bejelentette a kedvező árú Apple One csomagjait, a Spotify elsőként adott ki közleményt arról, hogy a jó áron kínált szolgáltatáscsomag, amiben az Apple Music mellett az Apple TV és a játékok is szerepelnek majd, ellehetetleníti az olyan szolgáltatók működését, mint például a Spotify.

Új iPhone helyett az Apple iPadet, olcsó órát és előfizetéses modellt mutatott be

A világ azt gondolta, hogy erre megoldásként összefognak majd például a Netflixszel, hogy ők is csomagban árulják az előfizetéseiket, ezzel szemben az történt, hogy mind a Spotify, mint a Netflix árat emel. Hogy egészen pontosan mikor jön az emelés, azt nem tudni, és arról sem beszélt, hogy milyen piacokat érinthet a változás.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,937KedvelőTetszik
3,063KövetőKövetés
3,680FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk