Hirdetés

Popdallal kényszerítik a márkákat a greenwashing befejezésére

Mindig mondják, hogy a zene egy csomó dologban segít, most úgy tűnik, hogy a környezetvédelemért is lehet vele tenni, legalábbis nehezebb helyzetbe lehet hozni a lelkesen greenwashingoló cégeket.

Mióta az emberek számára egyre fontosabb a környezet védelme, a márkák előszeretettel használják arra a marketing és a PR-energiájukat, hogy meggyőzzék a közvéleményt arról, hogy a szervezet termékei, céljai és politikái környezetbarátak, még akkor is, ha összességében nem igazán (ez a greenwashing).

Az Európai Bizottság szerint a márkák 42 százaléka bűnös abban, hogy vadul eltúlozza a zöld törekvéseit. 

A Wherefrom fenntarthatósági platfom a Föld Napjára egy dallal készült, amivel reményeik szerint kicsit javítanak a helyzeten. 120 “zöld szlogent” applikáltak a dalba, hogy ugyan humorosan, de felhívják a figyelmet arra, hogy azért nem minden szervezet zöld azok közül, akik a leghangosabban hirdetik ezt magukról.

A csavar pedig az, hogy onnantól, hogy dalszövegek lettek a szlogenekből, védi ezeket a szerzői jog, ez pedig azt jelenti, hogy minden olyan hirdető, aki ezt szeretné a jövőben használni, perelhető. 

A dalt jegyző platform szerint a cégek kijelentései általánosak és homályosak, általában nem sok konkrétum van bennük. A dalba épített szlogenek között szerepel a Shell, a Nike, a H&M, a BP és az Amazon által használt szövegek egy része, valamint rengeteg olyan kifejezés, mint hogy “Jobbá tesszük a bolygót” vagy “Minden cseppje zöld” esetleg hogy “Segítünk, a karbonsemlegesség elérésében”. A kampány előkészületeiben részt vett egy szerzői jogi szakértő is, aki képviseli a platformot, ha mostantól ezeket a szlogeneket használná egy márka. Ha valaki úgy érezné, hogy a dalnak nincs semmi értelme, tökéletesen igaza van, és pontosan ilyen értelmetlenek és üresek sokszor a vállalatok üzenetei is.

Egyébként friss kutatások szerint a greenwashing inkább rontja a fogyasztói bizalmat, az emberek mindössze 6,4 százaléka gondolja úgy, hogy a vállalatok igazat mondanak, mikor a klímaválság leküzdéséért tett erőfeszítéseiket taglalják. Több kampány is arra irányul, hogy a nagy márkák zöldítő elképzeléseit, és a valóságban alkalmazott gyakorlatát veti össze. A Hirdetők Világszövetsége (WFA) éles figyelmeztetést adott ki azon márkáknak, amelyek marketingcélokból környezettudatosak, anélkül, hogy jelentős fenntarthatósági erőfeszítéseket tettek volna. A szervezet mérföldkőnek számító ajánlásokat adott ki, amelyben arra kéri a marketingeseket, hogy biztosítsák minden zöld állítás hitelességét.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,000FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk