Elvesztette a Chanel a bíróságon a pert, amit azért indított, mert szerinte a Huawei logója megtévesztően hasonlít az ő logójukra.
Megzavart a logó, kosztüm helyett számítógép-alkatrészt vettem
2017-ben a Huawei uniós védjegyoltalmat nyújtott be a logójához, amit Európa-szerte számítógépes hardverekre tenne. A francia luxus divatház szerint azonban a logó túlságosan hasonlít az övéhéhez, mindkettő összefonódó félkört ábrázol.
Két évvel ezelőtt az EU Szellemi Tulajdoni Hivatala elutasította a Chanel kifogását, mert szerintük nincs hasonlóság, és egyébként sem valószínű, hogy a két céget és termékeit bárki is összekeverné. Ráadásul más a két logó orientációja, ugyanis míg a két célkör a Huawei esetében egy H-betűt formáz, addig a Chanel logója két C-betűt, Coco Chanelre utalva, vízszintes tájolásban, vastagabb vonalakkal, és lekerekítettebb görbékkel.
A Chanel egyelőre nem kommentálta a döntést, de lehetősége van fellebbezni az Európai Bíróságon.