Hirdetés
Hirdetés

Gwen Stefani privát bulija – A No Doubt zártkörű párizsi fellépése

Nehéz helyzetben van az egyszeri médiamunkás, ha olyan sajtóeseményről kell valamit írni, mint amilyet a HP tartott Párizsban. Pláne zenei szempontból, ami persze elég hülyén hangzik, lévén a zene volt a fókuszban a HP Connected Music bejelentésénél. A számítástechnikai óriás ugyanis hozott is valamit, meg nem is.

Hozott, mert most már nekik is van saját zenei szolgáltatásuk, nem hozott, mert mert az október 26 előtt vásárolt termékeikről nem elérhető. Hozott, mert Magyarországon is működik ez a letöltős/streamelős dolog, nem hozott, mert a jelenlegi magyar oldal félkész állapotban van. Hozott, mert a laptopjaikhoz, tabletjeikhez, kütyüikhez jár ez is, de csak a felső kategóriás, méregdrága termékeknél lehet igazán kihasználni a szolgáltatást. Hozott, mert 90 napig ingyen használható a HP Connected Music, nem hozott, mert az időszak lejárta után egyelőre nem tudják mi fog történni, mi mennyibe kerül majd, ez még tárgyalás alatt van. Hozott, mert a Universal Music Grouppal kelt egybe a HP, nem hozott, mert hiába a világ legnagyobb lemezkiadója a UMG, a Föld zenei termésének fele így is kimarad a buliból.

Szóval senkinek sem lenne jó, ha az adott, kissé hézagos információk alapján erről írnánk bármit is, hacsak azt a kifejezetten pozitívumot nem, hogy a szolgáltatás a konkurenciától eltérően nem csak az otthoni zenehallgatásról szól, hanem egyedi promóciók, stúdiólátogatások, meet and greetek, különleges zártkörű koncertközvetítések, csoportos bulitúrák is csak ezen keresztül érhetőek majd el. És hát akkor mivel lehet a legjobban reklámozni egy ilyen bevezetést? Hát azzal, ami ebben az egészben már most teljesen világos és érthető: különleges koncerttel. Így lett a döcögősen induló estéből egy kvázi No Doubt-promó.

Mondjuk rá is fért ez a kis reklám Gwen Stefanira és társaira, a visszatérésük óta ugyanis szinte kizárólag Amerikában koncerteztek, a világ többi része meg csak azt vette észre nemrég, hogy valami indiános klip miatt ekézik őket a faji kérdésre rettenetesen érzékeny (?) amerikaiak. Kérdés persze, hogy egy ilyen zártkörű parti mit segít ezen, de legalább a sajtó, ha akart, ha nem, szembesült vele, hogy ez a zenekar még mindig létezik, sőt, új lemezük is van. Egészen odáig mentek, hogy kis túlzással még a vécékben is ott virító No Doubt-molinók mellé nyereményjátékot is hirdettek olyan feladatokkal, mint hogy “tippeld meg melyik számmal kezd a zenekar, aztán nyerhetsz egy új cd-t”, így valószínűleg volt, aki kettőt is vitt haza belőle, ugyanis a bejáratnál kifelé menet is olyan vehemenciával osztogatták szórólapként a lemezeket, mintha ezzel is feljebb kerülne a zenekar az európai lemezeladási listákon.

Ahogy arra számítani is lehetett, nem adott teljes értékű koncertet a No Doubt Párizsban. Bő ötvenperces, 11 számos best of volt ez, de ezen kívül nyoma sem volt annak, hogy lényegében haknizni jöttek át egy kicsit Európába.

Sokat hallani, hogy ez a lemezen ma már inkább langyos popzenét, mint ska beütésű pop-rockot játszó együttes élőben mintha egy másik zenekar lenne, ezt pedig ez a rövid buli is bizonyította. Az egy dolog, hogy a 43 éves Gwen Stefani legalább 10-et letagadhatna, de annyira intenzív a színpadi jelenléte, hogy azt egy amúgy energiabomba huszonéves is megirigyelhetné. Egyértelműen a legjobb frontemberek között van az énekesnő, ráadásul hangilag is hozza azt, amit a lemezekre felénekelt. Mellette kb. mindegy is, hogy a többiek, kiegészülve két fekete bőrű billentyűs-vokalista-fúvós rasztával, mit is csinálnak, Stefani egyedül eladja show-t. Az is igaz, hogy sokkal rockosabbak élőben a dalaik. Az alapvetően püttyögő, egyébként stúdiós felvételen is elég jó Push And Shove dal például már-már punkosan, de mindenképp jóval koszosabban szólt a színpadról, és maga az egész buli is inkább volt egy csatakos rockkoncert, mint valami csillogó, túlsterilizált popbuli.

Persze volt ideje az idén 26 éves No Doubtnak annyira rutinos zenekarrá válnia, amelyik félgőzzel is olyan koncertet ad, amiről senki nem venné észre, hogy közben inkább otthon játszanának a gyerekekkel, és simán elképzelhető, hogy ez a párizsi promóbuli is ilyen volt. Viszont így legalább úgy zárták az estét, hogy utána az egyszeri médiamunkás nagy lendületében simán felcaplatott a Maison de la Mutualité második emeletén kialakított jégbárba, csak hogy a koktéloktól túlfűtötten, friss ihlettel kifaragja az este hősnőjét a hatalmas jégtömbből.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

Kommentek

37,332KedvelőTetszik
2,909KövetőKövetés
1,090FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

Hirdetés

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók

Audiópartnerünk