A héten nem törték túlságosan össze magukat a zenekarok, hogy igazán különleges videókat készítsenek, legalábbis az eheti klipmegosztásban mintha valamivel kevesebb lenne az igazán kreatív ötlet. A belga Triggerfinger mozifilmes videót csinált, a Tankcsapda pedig mozifilmes rendezőt kért fel új klipjéhez. A Dropkick Murphys és Gary Clark Jr. inkább az intimitást választotta igaz, mindketten a maguk módján teszik ezt, a pedig Killers legalább annyit megtett, hogy a halál unalmas turnévideós műfajba egy kis monumentalitást csempészett. További három magyar vonatkozású videó is helyet kapott a válogatásban, planetmalcolm képhibás tájképekkel operál, a Flexible Juice pedig leginkább semmivel, mégis szórakoztató, amit összehoztak, ellenben a Wasabi Kht.-vel, akik kimaxolták a teljesen semmilyen, dögunalmas klip fogalmát.
Tankcsapada – Számolj vissza
Pár napja jelent meg a Tankcsapda új albuma, amivel együtt egy új videó is debütált a Számolj vissza című számhoz. A klipben rengeteg ismert ember tűnik fel Besenyei Pétertől kezdve Bodrogi Gyulán, Stohl Andráson és Dobó Katán át Várkonyi Andreáig, a videó leírásában a pontosan listát is megtalálhatja mindenki, a főszereplő pedig Dombi Tibor, válogatott labdarúgó, aki végigfut a klipen. A dal állítólag a mindent összetartó energiáról szól, szóval valószínűleg a klipben is ezt jellemzi a különleges kézfogás, amivel kvázi háromszöget formálnak a kezükből. A MOL-kutakon kapható Rockmafia Debrecen egyébként már aranylemez, és a hozzá tartozó lemezbemutató turné is elkezdődött.
Triggerfinger – Dirty Down Low
A belga Triggerfinger stoner rock trió az Offline című nemsokára megjelenő mozifilmhez írt egy dalt, amihez videó is készült. A film képeit a zenekar koncertfelvételeivel keverték össze és a dal dobjához illő, feszes, tempós vágással dobták fel a fekete-fehér videó hangulatát.
Dropkick Murphys – Rose Tattoo
Január 8-án új albumot hoz ki a Dropkick Murphys kelta punk együttes, amelyhez most egy videó is készült, méghozzá Ken Casey frontember életének meghatározó pillanatairól. A meglehetősen intim hangulatú, rengeteg archív felvételtz tartalmazó fekete-fehér videóban az énekes tetoválásainak történetébe is betekintést nyerünk, miközben a zenekar tagjaival kártyáznak és gitároznak.
Gary Clark Jr. – Ain’t Messing Round
Nemrég jelent meg Eric Clapton felfedezettjének új nagylemeze, amihez Gary Clark Jr. egy kicsit olyan Lenny Kravitzes hangulatú videót forgatott. A klip egy bulit mutat be, ami egyszerre ’70-es évekbeli és 21. századi, tele dögös csajokkal, gyönyörű hangszerekkel és szexi képekkel.
The Killers – Miss Atomic Bomb
Pár év szünet után új albummal tért vissza a Killers, amelynek a Miss Atomic Bomb című dalához – amiről Brandon Flowers frontember is mesélt nekünk – készült egy meglehetősen monumentális videó. A koncertfelvételekből, turnévideókból és pillanatképekből álló klip a legjobb példa arra, hogyan érdemes ezt az agyonhasznált formulát igazán ízlésesen prezentálni.
planetmalcolm – Footprints On Arrakis
A Footprints On Arrakis magyar planetmälcolm első videója, a dal pedig Birdview Crew – August.Ep című válogatására készült. A klipet pedig a Demo Node kreatív laborja vette gondozásába és álmodott rá egy kísérleti anyagot. A zene által torzított tájakhoz monode írta az algoritmusokat és a dal szétcsúszott wonkys stílusához tökéletes illik ez a képhibás, agyoneffektezett mozgó tájkép.
Flexible Juice – A bluesky meg minden
Vannak olyan videók, amik igazából semmiről sem szólnak, semmi konkrétum nincs a képeken, mégis van bennük valami bájos hangulat, aminek köszönhetően teljesen hidegen hagy minket az alkotás képi minősége. A Flexible Juice klipje pont ilyen, egy random low budget home movie, amiben igazából tök mindegy milyen képek szerepelnek, lényeg hogy visszaadja a dal kissé nihilista beleszarok hangulatát.
Wasabi Kht. – Elixír
Az előző videó a tökéletes példa arra, hogy konkrét ötlet és anyagi háttér nélkül is lehet a maga bájos módján jópofa klipet készíteni. Na, ez ami nem sikerült a Wasabi Kht.-nek, pedig itt látszólag viszonylag profi stábbal dolgozott a zenekar. Mégis színtelen, szagtalan, bántóan semmilyen a videó, ahol az énekesnő jelmezváltásain kívül tényleg semmi érdekes nem történik, az új ruhák is inkább az énekesnő esztétikai előnyeit emelik ki, nem pedig a klip élvezhetőségét.