Az Elvis Presley nevét és arculatát kezelő licensz-cég levélben szólította fel a Las Vegas-i kápolnákat, hogy fejezzék be az Elvis-imitátoros esketéseket, és egyáltalán ne használják Elvist bármilyen tematikus szertartáson. Az Authentic Brands Group több olyan kápolnának is küldött felszólítás, amelyeknél népszerű elem volt, hogy az ifjú párt egy Elvis-imitátor adja össze. Érdekes módon, a a Graceland Wedding Chapel, amely évente 6400 Elvis-témájú esküvőt tart, azt mondta, hogy még nem kapott figyelmeztetést.
A Király és az esküvőbiznisz olyannyira összeforrt a városban, hogy a vállalkozások szerint nem csak az Elvis-imitátorok, de az egész üzletág sokat bukik majd. Például a LasVegasElvisWeddingChapel.com – ot üzemeltető Kayla Collins üzleti modellében az URL-ből is láthatóan nagyon erőteljesen jelen volt az Elvis-szál, azt mondja, éppen hogy túlélték a pandémiával járó turisztikai visszaesést, most kezdett volna újra felpörögni az üzletük, de most nem tudják, mit csináljanak.
A Clark megyei jegyző, Lynn Goya, aki Las Vegast, mint esküvői célpontot népszerűsítő marketingkampányt vezette, azt mondta, hogy nem jöhetett volna rosszabbkor a kápolnáknak az Elvis használatának abbahagyására irányuló felszólítás. De valószínűleg az egész városi költségvetés megérzi majd a tiltást.
A város esküvői ágazata évente 2 milliárd dollárt termel.
A tisztviselők szerint a szertartások jelentős részét az Elvis-témájú esküvők teszik ki, ezért sok ember elveszítheti a megélhetését. A kápolnák próbálnak váltani, az egyik helyen például rock ‘n’ roll tematikájú esküvőkre váltottak, az addigi Elvis-imitátorra pedig kalapot, bőr dzsekit és farmernadrágot adtak.
Az Authentic Brands Group olyan neveket hagyatékait képviseli még mint Marilyn Monroe filmsztár és Muhammad Ali bokszoló. A felszólító levélben megtiltották „Presley nevének, képmásának, hangképének és Elvis Presley személyének egyéb elemeinek illetéktelen használatát reklámokban, árucikkekben és egyéb esetekben”. A levélben az is szerepel, hogy az „Elvis”, „Elvis Presley” és „The King of Rock and Roll” védett védjegyek.
Kent Ripley, akinek vállalkozása az Elvis Weddings, azt mondta, hogy soha nem futott bele ebbe a problémába, pedig 25 éve személyesíti meg Elvist.
Meg akarják védeni az Elvis márkát. De mit védenek meg azzal, hogy eltiltják Elvist a nyilvánosságtól?
– tette fel a költői kérdést Ripley.