Egy csomó tök jó szám fért bele az aktuális dalmegosztásba, aminek a leghíresebb szereplője egyértelműen a hónap elején negyedik albumát megjelentető hiperkarma, de megtaláljátok lejjebb a Kelemen Kabátbant és Dér Henit is, meg néhány ismeretlenebb előadót, akik leginkább valamilyen rockos, de legalább gitáros műfajban alkotnak. Én most meg sem tudnám mondani, hogy a lista melyik dala sikerült a legjobban, de ti azért tegyétek meg a poszt végén a szavazásban, vagy akár kommentben is.
Debütáló nagylemezét készül megjelentetni Hangácsi Márton, aki zenekarban és utcazenészként tevékenykedett azelőtt, hogy néhány éve szólópályára állt. Az említett album első kislemezes dala a klipet is kapó One, amit Márton a menyasszonyának írt még évekkel ezelőtt, de ennek ellenére egy egészen aktuális popdalnak lehet nevezni, amiről nekem leginkább Ed Sheeran és Passenger jutott eszembe. A dalhoz pedig abszolút passzol a pesti bárban táncolós klip is, úgyhogy az eredmény igazán stílusos lett.
Március elsején jelent meg a hiperkarma negyedik albuma, amit ha az első mellé teszünk, nagyon nehéz elhinni róla, hogy ugyanaz a zenekar (és ugyanaz az ember) írta mindkettőt. Nem is elsősorban azért, mert sokkal hangszeresebb az új anyag, hanem inkább a dalok témái miatt, amikben többször is előkerül a boldogság, egy olyan érzés, ami a régi számokban egyáltalán nem szerepelt. A megjelenés után egy nappal megérkezett a boldog még klipje is, ami szerintem szépen összefoglalja az album gondolatiságát már az első három sorával. Nagyon más ez a dal, mint a régi hiperkarma, emiatt pedig biztosan vannak olyanok, akiknek nem tetszik, de igazából ugyanúgy benne van a Bérczesi Robira jellemző, egyéni hang. És mintha a dal is igazán a sajátja lenne, amit az is aláhúz, hogy a klipben végig őt látjuk csak, ahogy gitározik és énekel, talán magának, talán nekünk, de valószínűleg mindenkinek.
Gyakorlatilag semmit nem lehet találni az interneten a Laciék nevű zenekarról, igazából az egyetlen dolog, amit előre tudtam róluk, mielőtt elindítottam a Te meg én és a vitorlák című kislemezt, ami egyébként a poszt címét is adta, hogy a bandcampen alternatívként taggelték be az EP-t. Így aztán igazán kellemes volt azt tapasztalni, hogy a tipikus magyaralter helyett itt egy sokkal rockosabb és helyenként tök kreatív hangszerelésről van szó, ami mellé az értelmes szöveg is megvan, így együtt pedig ez eddig az idei év talán legjobb bemutatkozása. Ja, és az album legérdekesebb száma a harmónia.
Bodrogi Andrással eddig Youtube-szakértőként és trénerként, meg újmédia-menedzserként találkozhattatok a Lángolóban (itt van például egy interjú vele), de ezek mellett ő alkotó zenész is, aki egy csomó zenei projekt után most éppen BoZaN név alatt háromrészes EP-sorozatot ad ki, egyéb művészeti ágakban alkotó emberekkel együttműködve. Az első rész még 2013-ban jelent meg, a leginkább interpolos és egyébként egészen nemzetközi hangulatú folytatás pedig február végén For Your Balance címmel, ezt hallhatjátok alább.
Még Valentin-napon jelent meg az Adolescents legújabb klipje, de ezen kívül nincs sok köze a boldog romantikához, mert bár a videó főszereplője egy fiú és egy lány, ezek inkább egymás likvidálásával, mint szeretgetésével vannak elfoglalva. A videóban látható történethez a zenekar Juniper Creek Falls című dala szól, egy viszonylag modern hangzású rock and roll-szám, ami egész jó. Egyébként a forgatás napján körülbelül mínusz tizenkét fok volt, és az utóbbi idők leghidegebb tele látszik is a képkockákon, nem lettem volna a színészek helyében, főleg, ha még meg kapok is pár golyót a hasamba.
Sokféle helyről ismerhetjük a még szinte teljesen ismeretlen Oltári Fiúk tagjait, akik egy csomó zenekarban játszottak azelőtt (és játszanak azóta is), hogy két éve egymásra találtak, olyanokban, mint a Black-Out, az Uzipov, az Óriás, a Wrong Side of the Wall, a Necropsia vagy épp a Plastic Bitch. Első videóklipjüket a Merre továbbhoz forgatták, amit idén ősszel egy tízszámos album fog követni. Nem mindig szoktak jól sikerülni az ilyen összeállások, de a Merre tovább alapján az Oltári Fiúk elég ígéretesnek tűnik, főleg zeneileg, de igazából a dal szövege sem rossz.
Legújabb klipes dalát Dér Henivel készítette el a Kelemen Kabátban, ami egy szakítós szám, de a dolognak nem a negatív oldalát domborítja ki, hanem inkább a megkönnyebbülésről, egy rosszul működő kapcsolat utáni felszabadulásról szól. Ezzel nincs semmi baj, azzal viszont van, hogy a Félreismertem egy totál jellegtelen és eléggé gagyi popszám. Lassan három éve már, hogy a zenekar kihozta a Maradjatok gyerekeket, amit lehetett szeretni vagy akár nagyon utálni is, de pont ezért a karakterért volt sokkal több, mint ez a szám, és azt csak remélni lehet, hogy ez a karakter valamikor még visszatér a Kelemen Kabátban zenéjébe.
Első Budapesten forgatott videóklipjét készítette el a debreceni The Orange Sofa zenekar a Bölcsészlány című számhoz, ami még egyetemista éveik alatt született, amikor is nagyon tetszetek nekik a bölcsészlányok. Vannak kétségeim arra nézve, hogy sikerült-e már ezzel a számmal valakit felszedni, leginkább azért, mert a körülbelül két perc után kezdődő hangszeres blokkon kívül a dal semmilyen tekintetben nem lépi át az ingerküszöböt. De a klip legalább egész jó, és olyan meglehetősen bölcsész helyeken játszódik, mint a Központi Antikvárium, ahol a poszt nyitóképe is készült.
A posztot a Cseh Tamás Program támogatta: