Kínában hatalmas üzlet az online stream, és ezzel együtt az online ajándékok. Ki ne szeretne küldeni kedvencének egy virtuális rózsát, vagy meglepni valamelyik ismerősét egy virtuális rakétával?
A Kuaishou Technology pont ilyeneket árul, vagyis ha egészen konkrétak szeretnénk lenni, akkor a semmit adják el. Még csak arról sincs szó, hogy valamilyen játékban fel lehet ezeket használni, a 230 forintos virtuális rózsa nem több mint egy szimbólum, ahogyan a 23 ezer forintos űrrakéta is tulajdonképpen maga a nagy semmi.
De a pénz mögötte valós, és ennek köszönhetően a két alapító fejenként több mint 1632 milliárd forintos vagyonnal rendelkezik
– jegyzi meg az IT Café cikke. Su Hua korábban a Google-nél dolgozott, és bár ott sem kellett kuporgatnia, de mai léptékben már nevetségesen hangzik az évi 6,8 milliós fizetése. Majd a Baidu vállalatnál megismerkedett Cheng Yixiaóval, és az egész egy közösségi videós platformnak indult. Aztán sokat gondolkoztak azon, hogyan lehetne kihozni a maximumot az egészből, mármint financiálisan. És ekkor jutott eszükbe, hogy a semmit is pénzzé lehet tenni, csak virtuális ajándéknak kell nevezni. Jelenleg a bevételeik kétharmadát ezek teszik ki, tavaly 9 hónap alatt 50 százalékkal nőttek a bevételeik.
A felhasználóik átlagosan 90 percet töltenek naponta a videómegosztójukon, de további fejlesztéseket terveznek, hogy még több felhasználójuk legyen. Miközben egy percig nem hallgatják el, hogy amit vásárolnak az emberek, az a valóságban nem létezik, sőt a vevőknek a valódi nevükkel is regisztrálni kell, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy csak nagykorúak verhetik el a pénzüket a semmire. De borravalót is lehet osztogatni az influenszereknek vagy éppen zenészeknek, amivel viszont talán többre mennek, mint egy virtuális plüssmedvével.