Megjelent Orikiss Botond, a Budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémián végzett zeneszerző, zongorista első nagylemeze, aki a kortárs klasszikus és elektronikus zene fúziójával teremt egyedi hangzásvilágot.
2024-ben Kovács Kinga Waving Distances című rövidfilmjének zenéjével elnyerte a
Legjobb Hangdizájn díjat a Utah Dance Film Festival-on. 2023-as munkái közé tartozik a
Luminous Carats EP, amely a Theque Records gondozásában jelent meg, valamint az
56/Z című dokumentumfilm zenéje. Ugyanebben az évben megnyerte a Petőfi Felhő Projekt pályázatát az Élőhalott című vers megzenésítésével. 2013 óta komponál, szólóban játszik, valamint jazz és kortárs zenészekkel működik együtt, mint például Chapelie Fou, Aznap Projekt, Horváth Dániel ’Dudu’, Grencsó István, Friderikusz Péter, Tóth Szabolcs és még sokan mások.
Első szóló stúdióalbuma, a Music for Left & Right tradíció és innováció között egyensúlyoz, a kortárs klasszikus és a modern elektronikus zene metszéspontján. Intim zenei utazás, mely precízen kidolgozott zenei ívet jár be az album elejétől a végéig. A kompozíciók pianínóra, és a 70/80-as évek ikonikus hangszerére, a Fender Rhodes-ra íródtak. E két hangszer kiegyensúlyozott játékához a zenei ív egy-egy fontos dramaturgiai pontján elektronika és glockenspiel is csatlakozik, mely modern, egyedi hangzásvilágot teremt. Az album Bill Evans: From Left to Right (1971) és Nils Frahm: Spaces (2013) zenei hagyományait követi, miközben új utakat is felfedez.
A lemez elkészítésének folyamatáról Orikiss Botond mesélt bővebben:
A hangfelvételek tavaly márciusban kezdődtek, a verőcei Dunakanyar Stúdióban
Pálinkás Marci hangmérnöki, produceri vezetésével. A stúdiómunka, közös zenélések és a számok felvételei mellett egy érdekes és rendkívül inspiráló esemény is létrejöhetett: A ’spring 2×12’ című kompozíció felvételekor rajtam és Marcin kívül egy kisebb létszámú közönség is jelen volt. Ez energikus, koncertszerű légkört teremtett mely kétségkívül
hallható az elkészült hangfelvételen. Az intenzív, majd három hónapig tartó
stúdiómunkálatok május közepén fejeződtek be. Ezután a nyersanyagok szortírozása, kiválogatása, majd keverés/mixelés következett, melyet ugyancsak közösen csináltunk Marcival. Három dal utómunkálatai overdubot és utólagos hangszerelést is magukban foglaltak: A ’spring 2×12’, ’left / right’, valamint a lemez zárószáma, a ’conclusion / closing’
kompozíciók elektronikus kiegészítő szólamait utólag játszottam fel. Érdekes és inspiráló folyamat volt.A felvett sávokat Logic szoftverbe importáltam, itt kerültek rá a plusz zenei rétegek. Ezután az egészet mixeltük, olyan zenei szövetet teremtve ezzel, melyben egyformán keverednek akusztikus és elektronikus hangzások is.
A nyolc számot magába foglaló stúdióalbum teljes terjedelmében a mai naptól minden streaming platformon meghallgatható. Dudits András, és az ’AD Records’ jóvoltából pedig a Music for Left & Right fizikai, 12-inches bakelitlemez formában már előrendelhető Bandcampen keresztül.
A vinyl master Bánházi Gábor és a Zengőkert Stúdió munkája, a lemezborítón Hager Ritta
textilművész ’Belső tűz’ című műve, valamint Demjén Anna fényképe látható, melyeket Őri
Kiss István és Sík Andrea foglaltak végleges formájukba. Köszönettel tartozom a Nemzeti Kulturális Alap támogatásáért, Kálmán Andrásnak és Beke Istvánnak, hogy rendelkezésemre bocsátották a lemezen hallható Fender Rhodes Mk I-et,
valamint Bella Máté, Leonard Lehmann, Pálinkás Márton, Vajda Bence és Fuchs Benjámin produceri javaslatai nagyban hozzájárultak a lemezen szereplő kompozíciók végleges hangzásához. Köszönet Nekik, és mindenkinek aki bármilyen formában hozzájárult első
nagylemezem létrejöttéhez.
A lemezbemutatóra április 4-én Budapesten a LumiereHallban kerül sor. A koncerten a zenei anyag első, élő megszólalását exkluzív, a zenei anyaghoz komponált látványos vizuál fogja kiegészíteni, ahol korlátozott számban megvásárolható lesz az album 12” vinyl kiadása is. További részletek a koncert eseményénél, Orikiss Botond valamint a LumiereHall oldalán érhetők el.
A lemez addig is meghallgatható itt: