A füsti és molnárfecskék fészkeinek megóvására indít közös szemléletformáló kampányt a Telenor, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) és a Cellect Hungary, amelyhez grafikai tervekkel is lehet jelentkezni, hogy aztán környezetbarát tokon köszönjön vissza a fecskés grafika.
A fecskék helyzete folyamatosan romlik hazánkban, 2010 végére a populáció csökkenése meghaladta a 60 százalékot, és a tendencia nem fordult meg.
A háttérben több ok is szerepel: az élőhelyek átalakítása, az intenzív mezőgazdálkodás okozta környezetátalakítás- és szennyezés, a klímaváltozás hatásai és a fészkek elpusztítása. A fecskeállomány megtartásához alapvető feladat a fészkelőhelyek megóvása, fenntartása és lehetőség szerinti bővítése a lakossággal együttműködve
– mondta Orbán Zoltán, az MME szóvivője.
A fecskék ugyanabba a fészekbe térnek vissza tavasszal, amit ősszel maguk mögött hagytak, és bár szerencsére az emberek tudatossága nő, és kevesebb a fészekleverés, a nagyobb beruházások során még mindig előfordul, hogy nem ügyelnek a madarak élőhelyére. Erre szeretnék felhívni a figyelmet olyan környezetbarát telefontokkal, aminek a grafikájába most bárki beleszólhat, és nyerhet is. A három legjobb pályázó Apple és Samsung telefonokat nyer, a nyertes pályamű pedig megjelenik a 100 százalékban lebomló telefontokon, amiket majd a Telenor webshopjában lehet megvásárolni, és minden eladott darab vételárából 500 forint az MME monitoring programját és az egyesület élőhelyvédelmi programját támogatja.