Olyan sok hanglemezt ad el a Metallica, hogy a munka kiadása helyett inkább vettek egy lemeznyomó üzemet. Mindez azzal a hírrel jött együtt, hogy az Egyesült Államokban 1987 után először adtak el több bakelitet, mint CD-t.
Jack White után szabadon
A Metallica egész pontosan a virginiai Furnace Record Pressingnek lett a tulajdonosa, akik mellesleg 15 éve készítenek lemezeket a zenekarnak. A cég alapítója és vezérigazgatója, Eric Astor így nyilatkozott:
„Igazán izgalmas tudni, hogy a hosszú távú jövőnk biztosított, miközben jobban ki tudjuk használni a növekedési lehetőségeket.”
A Metallica az egyik legtöbb bakelitet előadó zenekar. Új lemez nélkül is 387 ezer lemezt adtak el a katalógusukból, ezzel a hatodik helyet érték el 2022-ben.
Nem ők az elsők, akik zenészként nyomóüzemet vesznek, csinált már ilyet Jack White is, aki a részletekre is figyelve a gyárának színeit is a Third Man Records nevű kiadójának színihez igazította:
A hanglemez visszavette a vezetést
A Recording Industry Association of America (RIAA) 2022-re vonatkozó jelentése szerint az Egyesült Államokban a bakelit bevételek 1,2 milliárd dollárra nőttek, ami 17 százalékos éves növekedést jelent (viszont ez a növekedés lassul az előző évekhez képest). A vinylből származó bevételek már az előző évben is meghaladták a CD-ét, viszont 1987 óta először példányszámban is több bakelitlemezt adtak el, mint CD-t, ami 41 milliót jelent szemben a 33 millióval. A CD-bevétel amúgy 18 százalékkal 483 millió dollárra esett vissza.
Érdekesség, hogy egy másik amerikai iparági szervezet, a Luminate megállapította, hogy 2022-ben a bakelitvásárlóknak csak az fele rendelkezik lemezjátszóval.
A streaming legyőzhetetlen
Az USA fizikai zenéből származó bevétele 2022-ben 1,7 milliárd dollár volt, ami így soknak tűnik, de eltörpül a streamingből, a digitális rádióból, a közösségi médiából és más digitális forrásokból származó bevételhez képest, ami 13,3 milliárd dollár volt, és ez az összes bevétel 84 százalékát teszi ki. Ezzel összefüggésben pedig a fizetős letöltések piaca is lassan eltűnik. Egykor a zenei hangfelvételek 43 százalékát tette ki ez a szegmens, 2022-ben már csak három százalékát.