Hirdetés

Mennyit fizetnél, hogy szavazhass, mi legyen a kedvenced új lemezének címe?

Valószínűleg mindenkivel előfordult már, hogy egészen egyszerűen nem tudott dönteni két dolog között. Mondjuk, hogy honnan rendeljen ételt vagy milyen ruhát vegyen fel aznap. Ebben segítene a NewNew alkalmazás, amivel pont az ilyen kérdésekben lehet átadni a döntés jogát ismeretleneknek.

Hirdetés

Nem tudtam eldönteni, hogy kínait rendeljek vagy koreait, ezért feldobtam a kérdést az oldalon, hogy döntsenek

– mondja Brandon Wong, aki lelkes használója az applikációnak, és aki március óta heti szinten legalább három dologban kéri ki az emberek véleményét.

Az applikáció kitalálója szerint ez gyakorlatilag egy emberi tőzsde, ahol részesedést lehet vásárolni az emberek életében.

Beleszóljanak a döntéseibe, majd lássák, hogy ez milyen változásokat okozott, ami elsőre elég rosszul hangzik, de az alkalmazás célja állítólag nem az, hogy átlagemberek életét idegenek irányítsák, hanem művészek, zenészek, írók, festők, bloggerek és hasonló, akár ismert embereknek lehet ez egy újabb módszer, hogy közelebb kerüljenek a közönségükhöz, és ami ennél is fontosabb, hogy pénzt csináljanak. A magánéletre és a szakmai életre vonatkozóan is lehet szavazásokat indítani, minél színesebb témákra vonatkozik ez, annál több követőt vonzhatnak. A már fentebb említett Wong például író, a követői nemcsak a kajarendelésről döntenek, hanem arról is, hogy mi legyen a következő művében a karakterek neve, vagy hogy milyen műfajban írjon.

A választók minden egyes szavazatért fizetnek, ebből pedig a kérdés feltevője részesedést kap. 

A követők annyiszor szavaznak, ahányszor csak szeretnének, de húsz dollárért kérhetnek is, mondjuk Wong esetében, valaki például azt, hogy róla nevezze el az egyik karaktert. Ezt már az alkotó visszautasíthatja, vagyis ha valaki felajánlja neki, hogy 20 dollárért takarítsa ki a lakását, mondhatja a másik fél azt, hogy ezt kihagyná, és ebben az esetben nem történik pénzmozgás. Az applikáció egyelőre béta üzemmódban működik, a kérdés pedig az, hogy lehet-e ebből a következő nagy közösségimédia-őrület. Szakértők szerint elképzelhető, hogy a TikTok és a reality show keveréke nagy siker lesz, kérdés az, hogy mennyire lehet vonzó a Z-generáció számára, hogy eldöntse, mit vegyen fel egy idegen.

Egyébként a zenekarok szempontjából nem biztos, hogy ez a legjobb felület arra, hogy közvetlenül a rajongóktól kapjanak támogatást, és még csak nem is a Spotify vagy a Soundcloud.

Néhány napja kiderült, hogy a Twitter lehet, ami a legjobban segíthet a zenészeken.

Elindult ugyanis a borravaló funkció, ami sokak szerint kifejezetten hasznos lehet a zenészeknek, ha jól ki tudják mindezt használni. A streamingoldalak nem klasszikus értelemben vett tartalom-előállítói oldalak, hanem már meglévő műveket juttatnak el a felhasználókhoz úgy, ahogyan több másik hasonló oldal is. Vagyis egy zenekarra senki nem mondja azt, hogy az egy spotifyer, még akkor sem, ha bizonyos ideig csak ott elérhető egy-egy dal, míg a youtuber vagy a tiktoker létező fogalmak, igaz, nem feltétlenül zenészekre.

A közösségi média pedig az a hely, ahol a hallgató kapcsolatba kerül a zenészekkel.

Lehet, hogy nagyon sok zenét hallgat valaki a Spotify-on, sok új zenekart meghallgat a különböző playlisteknek köszönhetően, de az igaz elköteleződés az, amikor a közösségi médiában is elkezdi követni. Itt lehet bemutatni, hogy mi új, és hogy milyen újdonságokra készül az előadó. Látva a Patreon, az OnlyFans vagy a Bandcamp sikerét, valószínűleg nem a Twitter lesz az utolsó közösségi oldal, ahol a borravaló funkció megjelenik majd. És ha nemcsak a lehetősége, de a kultúrája is elterjed annak, hogy emberek a kedvenceiket közvetlenül is támogathatják különböző felületeken, az alapjaiban változtathatja meg a zeneipar struktúráját.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
770FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk