A tavalyi év folyamán a Ferencvárosi Közösségi Alapítvány és a PUR E közösen létrehozta az első ferencvárosi adománypanelt, amin jelenleg a második, ezúttal hátrányos helyzetű családok iskolakezdését lehet segíteni.
Az új jótékonysági forma a Nagyvásárcsarnokban kihelyezett interaktív táblán kapott helyet, ahol különböző összegekkel lehet adományozni a kijelölt célra. Az adománypanel 2024. januári kihelyezése Meleg szívekből, meleg otthonok – kampánnyal indult, amit az augusztus-szeptemberi időszakában induló, hátrányos helyzetű családok tanévkezdését támogató adománygyűjtő kampány követett.
A panel a Nagyvásárcsarnokban kapott helyet. Ezen futnak az érdekes grafikák, amik nem csak figyelemfelhívásra szolgálnak, de fel is erősítik a panel és a mögötte álló kampány üzenetét, miszerint át kell élni, hogy milyen jó érzés egy apró mozdulattal közvetlen hatással lenni a környezetünkre. A grafikák fontos szerepet kapnak a kampány során, ezek kialakításáról mesélt bővebben Majoros Adrián, Art Director.
Mindenekelőtt megvizsgáltuk, hogy hol és milyen formában fognak a nézők találkozni az animációkkal. Nagyon fontos volt, hogy egy néző, aki jelen esetben az utca embere, járókelőből adakozóvá váljon. A szabadidőmben is sokat vázlatoztam a karakterekkel, például, hogy megpróbáljam ezen a csatornán mindenki szívét meglágyítani, hiszen nagyon sokan elfelejtik mennyire szerencsések, és hogy ez a lehetőség nem mindenkinek adatik meg.
Az interaktív adománypanel a társadalmi problémákat érzékelteti egy jelenetben, és az adományok mértékével azonnal megmutatja a pozitív változásokat. Ezzel egy egyedi élményt teremtettek, ahol az adományozók láthatják is, hogy hogyan változik meg a környezetük az adomány hatására. Az illusztrációkról az egyik alkotó, Gyökös Anett számolt be.
Szabad kezet kaptunk az illusztrációk elkészítésében, lehetőségünk volt a stílusokkal is kísérletezni. Míg az első egy kicsit hagyományosabb, a manuális technikákat megidéző stílusban készült el, addig a második kampány már színeiben élénkebb, de vonalstruktúrájában sokkal letisztultabb lett.
Adománypanel kialakítását sok érdekes adat formálta; az egyik ilyen, hogy Magyarországon a bankkártya-használat 60% feletti, ezért gondolkodtak a tervezők a mai világhoz alkalmazkodó egyszerű kártyás fizetési megoldásban.
Mielőtt megalapítottuk a PURE Prodot, éveken keresztül az Age of Hope Gyermekvédelmi Alapítványnál dolgoztam, amellyel hátrányos helyzetű embereknek és közösségeknek nyújtottunk segítséget. Számomra mindig is fontos volt az ilyen típusú, nem profitorientált munka, amely az emberek, közösségek támogatására és a jövő építésére fókuszál. Sajnos az elmúlt évtizedben karitatív projektjeim háttérbe szorultak, ezért különösen személyes volt a kötődésem az adománygyűjtő platform fejlesztéséhez. Emellett először nyílt lehetőségem együtt dolgozni ikertestvéremmel és édesapámmal, akik szoftver- és hardverfejlesztéssel foglalkoznak. Hosszú idő után végre sikerült szakmai tudásunkat egy társadalmilag hasznos projektben egyesíteni
– tette hozzá Tiszai András, producer .
A World Giving Index 2023 adataiból azt látjuk, hogy a magyarok 74%-a szívesen segít másoknak, miközben mindössze 37%-uk adományoz pénzt. Enne oka a kollektív negatív tapasztalat, miszerint bizonyos civil szervezeteknél az adományokat nem transzparens módon, nem az adott célra fordítják. Ezzel kapcsolatban az FKA nyilatkozott.
Mivel mi olyan civil szervezet vagyunk, akik teljesen átláthatóan és tisztán működünk, ahogy a partnerszervezeteink is, ezen a tapasztalaton javítani szeretnénk azzal is, hogy az adománypanelből származó adományok teljesen transzparensek, utánkövethetőek, valamint hogy olyan szervezetek részesülnek támogatásban, akik sok éves átlátható működésüket már bizonyították.