Hirdetés

Meglepően különös listákkal van tele a Spotify

A Weird Spotify Playslist nevű Twitter-fiók mára több mint félmillió követővel rendelkezik, és bebizonyította, hogy onnan is érkezhetnek furcsa, akár mémmé váló alkotások is, ahonnan a legkevésbé várná az ember, például a Spotifyról.

Felmerülhet a kérdés, hogy mégis mi lehet furcsa egy lejátszási listán, de aztán ha bárki rátalál a “Rapperek memóriazavarral” vagy a “Dalok bújócskához” listákhoz, akkor láthatja, hogy van ebben bőven potenciál. Olyannyira, hogy már a Redditen is van erre egy közösség 14 ezer taggal.

A zene az művészet, csak most máshogy

Amellett, hogy valaki vicces vagy éppen meghökkentő címet ad a lejátszási listájának, vagy furcsa gondolatsíkon válogatja össze a dalokat, vannak olyanok is, akik számára ez már művészet, és a dalok címe vagy az előadó neve egy kis mikrosztorit ad ki.

Ennek a változatai lehetnek egészen egyszerű kis mindennapi történések, mint például a mikrohullámú sütő, de egészen komolyan felépített novellák is kibontakozhatnak, mint például a Timothee Chalamet nevű kutya kalandjai a kutyafuttatóban, mikor nincs ott másik állat.

Egész közössége van a playlisteknek

Ki gondolta volna, hogy a POV műfaja (Point of view, azaz nézőpont) nemcsak TikTokon megy nagyot, de a Spotifyon is, és többen készítenek olyan listákat, amiben más helyzetébe képzelik magukat, legyen az egy középkorú családapa, aki menő szeretne lenni, vagy bárki.

Bár már elég régóta él az a funkció, hogy meg lehet osztani a felhasználónak az ismerőseivel, hogy mit hallgat, és a lejátszási listákat is publikussá lehet tenni, most úgy tűnik, hogy lassan a Spotify is egyfajta közösségi oldallá növi ki magát, ahol az emberek a lejátszási listák alapján figyelnek fel egymásra. Ahogy az Instagramon a legjobb képeket osztja meg valaki akár idegenekkel is, a Spotifyon a zenei ízlés vagy humor keltheti fel mások figyelmét.

Léteznek Spotify-influenszerek is

Van abban valami egészen furcsa, hogy a Spotify-influenszerek tulajdonképpen TikTok-influenszerek, vagyis olyan emberek, akik TikTokon szakértik meg a zenét. Ők azok a zenei bloggerek, akik megosztják, miket hallgatnak, mit gondolnak egy-egy előadóról, és akiknek a lejátszási listáját rengetegen követik, miközben a tiktokos bejegyzéseit is több ezren nézik.

@themaskedmortalWho am I missing In today’s Underrated Artists?!👀🔥♬ Forever – haroinfather

Mivel több ezernyi új zene kerül fel a dalmegosztókra, amiket képtelenség végighallgatni, sokan kiválasztják azt a zenei influenszert, akinek az ízlése nagyjából megegyezik az övékével, és akinek adnak a véleményére, majd az ő ajánlataira hagyatkoznak. Ráadásul egy kisebb zenekar karrierjén is sokat tud dobni, ha egy nagy követőbázissal rendelkező zenei influenszer ajánlja őket. Már kiadók is felfigyeltek rájuk, és egyre több megkeresést kapnak, hogy ajánlják a kiadványokat. Az egyik legnépszerűbb zenei influenszer, Masked Mortal pedig már saját márkát is épített, az oldalán nemcsak azokról a zenékről lehet információkat kapni, amik szerinte jók, de saját logójával ellátott símaszkokat is árul.

Sőt 15 dollárt kér a zenekaroktól, hogy meghallgassa a dalaikat, és 30 dollárért el is küldi nekik, mit gondol a zenéjükről. 

Azt mondja, erre azért van szükség, mert egyrészt szeretne ebből megélni, másrészt annyi zenekar küldözgeti neki a dalait, hogy valahogy el kell döntenie, hogy egyáltalán melyikkel foglalkozzon.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
840FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk