Több előfizetője van a Spotify-nak, mint más világszerte működő audio-streaming szolgáltatásnak, de a piaci részesedése csökken – írja a Mida kutatócég, friss elemzésében.
Azért messze még a Spotify vége
A korábbi adatokhoz viszonyítva csökkent a piaci részesedésük ugyan, de ennek ellenére az előfizetők száma növekedett, ez számszerűsítve azt jelenti, hogy a globális prémium előfizetői bázisuk 2021 második negyedévének végén (június 30-ig) 165 millió volt. Ez 20 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és 4 százalékkal, azaz 7 millió előfizetővel több, mint az előző negyedév végén mért adatok. 2021 harmadik negyedévének végére pedig 172 millióra növekedett a prémium előfizetők száma. A Spotify 31 százalékos piaci részét követi az Apple Music 15 százalékos részesedéssel.
A világon több mint félmilliárdanak hajlandóak áldozni a zenére
A felmérésből az is kiderül, hogy 2021 második negyedévének végén 523,9 millió zenei előfizető volt jelen világszerte az összes zenei streaming szolgáltatón.
Ez a szám 26,4 százalékkal (109,5 millió) nőtt 2020 második negyedévének végéhez képest, és a legnagyobb növekedés az előfizetők számában a feltörekvő piacokról érkezett.
A Tencent Music Entertainment (TME) és a NetEase Cloud Music összesen 35,7 millió előfizetővel bővült „a 2021 második negyedévét megelőző 12 hónapban”, a számítások szerint a két platform együttesen 18 százalékos részesedést képvisel a globális előfizetési piacon.
A Youtube Music a sikersztori
2020 és 2021 második negyedéve közti időszakban a Youtube Music előfizetéseinek száma 50 százalékkal nőtt, és ők voltaz az egyetlen olyan nyugati platform, amely növelni tudta a piaci részesedését ebben az időszakban.
Kiderült, mennyit kapnak egy lejátszás után a magyar zenekarok a streaming oldalakon