Hirdetés

Már elérhető a virtuális sör meg a pixel ízű kóla a metaverzumban

Akár tetszik, akár nem a metaverzum jelenleg olyan nagy hívószó, hogy a különböző digitális terekben bandázó hús-vér emberekre a játékkészítők és a koncertszervezők után már a legnagyobb márkák is felfigyeltek. Ezek közül is kiemelkedik a Heineken és a Coca-Cola akciói.

Mikor mi is írtunk a virtuális koncertekről, és arról, hogy ezek mennyire nem az élő koncertek helyett, sokkal inkább azok melletti alternatívát jelentenek, gyakorlatilag egy plusz turnéállomást, vagy egy olyan, a megszokott koncertektől eltérő, és teljesen más típusú élményt jelenthetnek, amik kifejezetten szórakoztatóak lehetnek, sok kommentelő nem, vagy csak nehezen tudja átállítani az agyát, miről is beszélünk valójában. Na nekik valószínűleg kifejezetten sokkoló a Heineken virtuális söre.

Egy sör, ami tulajdonképpen nincs a kezemben, vagyis virtuálisan van, de mikor a karakterem virtuálisan megissza, akkor én ugyanúgy ülök a székben és nézek ki a fejemből, mint mikor a karakterem sárkányokat mészárol buzogánnyal. 

A Decentralandben vásároltak egy területet, amire virtuális kocsma épült színpaddal meg kiállítási helyszínnel, és ott mutatta be a cég, hogyan főzik a virtuális sört is, ki lehetett próbálni, és lehetett enni hozzá pixeles homárt is. A gyakorlatban az esemény pont olyan volt, mikor ovis koromban a plüssállataim bulijába voltam hivatalos, ahol üres poharakból és tányérokból ittam a semmit, és pont annyiszor szólt hozzám a virtuális térben bárki, mint anno a plüssnyuszim meg a plüssegerem.

Az egész tulajdonképpen egy poén volt, Bram Westenbrink, a Heineken márka globális vezetője  továbbra is hisz a valódi sörös beszélgetésekben, ahogyan a valódi sör ízében is, de görbe tükröt mutattak magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világban élvezhetőek. Akit érdekel az egész élmény, az itt kipróbálhatja, miközben a Heineken új söre, a Silver itthon is elérhető lesz.

Pixeles kóla

Ezzel szinte egyidőben a Coca-Cola is hasonlóban kezdett el gondolkozni, ők a Fortnite játékban mutatták be a Zero Sugar Byte nevű új italt, ami majd elérhető lesz fizikai formában is. A közlemény szerint a limitált szériás ízt a számítógépes játékok ihlették, és ízében a pixelek lecsengését lehet érezni. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába is megérkezik-e a limitált széria, ami dizájban is másabb egy kicsit, mint a sima kóla.

Innen pedig már egyértelműen látszik, hogy most valószínűleg egy darabig ez lesz a márkák új termékbemutatása, vagyis valószínűleg egyre több olyan nagy globális cég lesz, ami a metaverzumban hívja fel a figyelmet arra, hogy csinált valamit a valódi világban.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,000FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk