Madonna sokat dolgozik mostanában. Bár a saját rendezésű önéletrajzi film bizonytalan időre (valószínűleg örökre) parkoló pályára került és a korábbi lemezek deluxe kiadásáról sincs semmi új hír a projekt ünnepélyes bejelentése óta, a rajongók még így is bőséges időszaknak nézhetnek elébe idén. Egyrészt hamarosan elindul a monumentális Celebration turné, amely sok szempontból ígéretes biztonsági játszma lesz: Madonna a felemás fogadtatású Madame X turné színháztermei után újra stadionokban és arénákban lép a közönség elé, minden bizonnyal alapvetően greatest hits dallistával. A közösségi médián megosztott ízelítők alapján a Confessions és Re-Invention turnékért is felelős Stuart Price újra a kreatív csapat tagja, ami szintén jó előjel.
A 2024 elejéig menetelő koncert körút idején nem igazán számíthatunk új dalokra az énekesnőtől, azonban Madonna most szinte egyszerre bukkan fel vendégszereplőként három másik művész dalaiban. Mindhárom feature említésre méltó: Madonna az aktuális pop szcéna két legmeghatározóbb alakja, The Weeknd és Sam Smith esetében klasszikus duett partnerként szerepel, a francia Christine and the Queens új lemezén pedig inkább absztrakt művészi formában.
The Weeknd éppen színészként bontogatja szárnyait a The Idol című HBO sorozatban, aminek nem meglepő módon a soundtrack-jét is ő maga jegyzi. Múlt héten jelent meg a Madonnával és Playboi Carti-val közös Popular című single, ami rögtön elnyerte mind a közönség mind a kritikusok tetszését. Maga a dal kényelmesen nyúl vissza a késő 2000-es évek pop-r’n’b hangzásához, egészen konkrétan az akkoriban mindent maga alá gyűrő Justin Timberlake és Pharrell Williams iskolához. Nem meglepő, hogy így a dal szinte a 2008-as Madonna album Hard Candy frissen előkerült kislemeze is lehetne. Csakúgy mint a Hard Candy dalai, a Popular is hallgatható de egyben felejthető is. Madonna vokáljai egészen kellemesek és a Weeknddel közösen harmonizált refrén részek is jól működnek, de összességében a dal elbírt volna több Madonnát és kevesebb (vagy inkább semennyi) Playboi Carti-t.
A Madonna – Sam Smith összeborulás szinte elkerülhetetlen volt. Sam az utóbbi évek legnagyobb pop slágerét jegyzi az Unholy-val miközben flegmán uralja a bulvár sajtót is. A Grammy díjátadón Madonna konferálta fel a díjnyertes Sam Smith – Kim Petras duót, és ha hihetünk a beszámolóknak, Madonna és Sam már másnap stúdióba vonultak, hogy felvegyék közös dalukat. És íme, az Unholy erősen izzadságszagú mostoha testvére: a Vulgar. Az Unholy-ért felelős író és producer gárda mintha szándékosan az előző, nagy sikerű dal tervrajzát próbálták volna újrahasznosítani, hasonló közel-keleti hangmintával és szándékosan túltolt közönséges attitűddel. A Vulgar egészen egyszerűen nem jó zene, de a jelenlegi pop piacon ettől még könnyedén listavezető díjnyertes mega sláger lehet belőle. Mindenesetre formájában és időtartamában teljesen megfelel a TikTok viral követelményeknek és valószínűleg a Drag Race interpretációk szórakoztatóbbak lesznek, mint az eredeti dal.
A harmadik közreműködés azonban igazi csemege. Heloise Lettisier, vagyis Christine and the Queens az utóbbi évtized egyik legizgalmasabb artpop előadója, akiről maga Madonna is több ízben nyilatkozott elismerően. Két remek album és egy EP után Christine az utóbbi időben elmozdult a letisztult, ridegen dallamos klasszikus pop hangzás felől egy atmoszférikusabb, komplexebb irányba. A héten megjelenő új lemeze bő másfél órában és három korongon árad szét, hosszú, lassan építkező szerzeményekkel. Az albumon 070 Shake és Madonna is közreműködik, nem klasszikus értelemben vett duettekben, sokkal inkább vendég hangokként. Madonna három dalban szaval verssorokat Christine dalainak hátterében – és bár a popdíva hírhedten nem kedvel a háttérben lenni, ebben az esetben remekül funkcionál mellékszereplőként. Christine and the Queens dalai és zenéje továbbra is maximális figyelmet és elismerést érdemelnek, Madonna kreatív hozzájárulása itt üde színfolt, nem agresszív marketing fogás.