A Huawei arra volt kíváncsi, hogy milyen alkalmazások a legnépszerűbbek a magyarok körében. Erre valószínűleg azért is volt nagy szüksége, mert a céget érintő szabályozások miatt az új készülékeik ugye nem használhatják a Google-alkalmazásokat, beleértve a Google Play szolgáltatást, ezért iszonyatos lendülettel fejlesztik a saját HMS rendszerüket, hogy a legnépszerűbb alkalmazások a Huawei-felhasználóinak is elérhetőek legyenek.
Összesen 4000 főt kérdeztek meg a mobil és alkalmazáshasználati szokásaikról, és a közleményük alapján a következő eredményekre jutottak:
- Átlagosan 30 alkalmazást használ egy felhasználó, a budapestiek többet mint a vidékiek.
- A legnépszerűbbek a közösségimédia-appokat (18,3 százalék), a zene (17,6 százalék ) és a játék- és szórakoztató alkalmazások (11,5 százalék), amikre a válaszadók szerint mindenképpen szüksége van a telefonján.
- A 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73 százalék), mint a többi korosztály (40,16 százalék).
- Vidéken az átlaghoz képest sokkal népszerűbb a TikTok (13,9 százalék vs 8,5 százalék)
- A pénzügyi appok népszerűbbek a férfiak körében, igaz nem olyan kiugróan magas az eltérés (13,6 százalék vs 11,6 százalék)
- A nők többsége inkább a böngészésben hisz, applikáció helyett a weboldalakon nézik a tartalmakat, gyakran a közösségi oldalakat is inkább így nézik meg. Az online vásárlási appok a nőknél valamelyest népszerűbbek.
- A magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a
Facebook – 73,50 százalék, a Messenger – 46,95 százalék és az Instagram – 38.06 százalék; míg összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1 százalék), az utazással (5,1 százalék) és az élelmiszer-szállítással (5,2 százalék) kapcsolatos appok tartoznak. - A megkérdezettek szerint a Facebook minden korosztálynak jó, a Messenger, Instagram, Youtube, TikTok vagy Spotify a „fiatalos” kategóriába került, míg a Viber az időseknek való alkalmazások kategóriába.