Egy pillanatra gondoljunk bele, mennyivel kevesebb 89 millió 800 milliónál! Érdemes, ugyanis ez a világon 2017-ben, illetve 2001-ben eladott CD-k száma, amelynek tekintélyes részét olyan nemzetközi bolthálózatok értékesítették, mint a Best Buy, vagy a Target. A fizikai CD-k iránti érdeklődés azonban annyira visszaesett, hogy a Best Buy úgy döntött, idén június 1-től nem forgalmaz CD-ket a kiskereskedelmi üzletekben, erről hamarosan hivatalosan is értesíti a lemezkiadókat. A fizikai hanghordozók ugyanis évente már „csak” negyvenmillió dolláros bevételt generálnak a vállalat számára, és úgy gondolják, az üzletekben számukra fenntartott helyet nyereségesebb termékeknek tartják majd fent a jövőben. A vinyl – közkeletűen bakelit – formátumú hangzóanyagokat még két évig biztosan forgalmazzák majd, a lemezjátszókhoz kapcsolódó merchandise termékekként.
Mindeközben a másik üzletlánc, a Target olyan záradékot épít be a szerződéseibe, miszerint a lemezkiadók a jövőben kötelesek lesznek visszavásárolni az eladatlan hanghordozókat. Bár a Target összesen 100 kiemelt címet forgalmaz egyszerre, továbbra is jelentős mennyiséget adnak el, a tavalyi évben például ötszázezer példányt Taylor Swift legutolsó albumából, a Reputationből. Sajtóértesülések szerint az egyik közelebbről meg nem nevezett nagy lemezkiadó már visszautasította a Target ezen kívánságát, míg két másik egyelőre nem döntött. Szép kilátások a zeneipar jövőjét illetően, szó se róla.