John Maust kísérleti zenéje miatt gyakran nevezik retro-futuristának, akinek dalai moziszerű, furcsa látomások. Legutóbb tavaly lépett fel Budapesten az A38-on, most pedig visszatér és szeptember 9-én az Akvárium Klubban ad koncertet.
Maus a szintipopot és a jeges minimalizmust gyúrta össze kecsességgel és abszurd humorával, ezek érhetők tetten 2006 óta megjelent három nagylemezén is. Zenéje rendkívül változékony, 80-as évekbeli dobgépei és az alkalmazott szintetizátorhangok miatt gyakran nevezik retro-futuristának. John zenéje azonban sokkal személyesebb, mint amire a nosztalgikus újragondolás utal.
2011-ben jelentette meg sokat dicsért, We Must Become The Pitiless Censors Of Ourselves című albumát, amely különleges energiájával azonnal kivívta a figyelmet. A ma már kísérleti popklasszikusnak számító lemez hatalmas áttörést jelentett Maus számára, amely meghozta számára az elismerést és korábbi munkásságát is a figyelem középpontjába helyezte, újra megismertetve a hallgatósággal előző albumait is. A Pitiless Censors világkörüli turnéja és egy ritkaságokból és kiadatlan számokból álló gyűjtemény összeállítása után Maus visszatért akadémiai elfoglaltságaihoz és 2014-ben a kommunikációról és az ellenőrzésről írt disszertációjával politikai filozófiából doktorált.
Röviddel ezután elkezdte építeni saját moduláris szintetizátorát, addig dolgozva a nyomtatott áramköri lapokkal és az alkatrészek forrasztásával, míg végül egy olyan eszközzel nem rendelkezett, amely minden elképzelésének megfelelt. Miután sikerrel teljesítette ezt a feladatot ismét a dalszerzés felé fordult, így született meg 2017-es Screen Memories című lemeze, amelyet Funny Farm néven emlegetett minnesotai otthonában írt. Legutóbbi lemezét pedig Addendum címmel adta ki 2018-ban.
A koncertre a jegyek már elérhetők a www.livenation.hu és a www.funcode.hu oldalon.