Hirdetés
Hirdetés

Indusztriális, metálos filmzene – Első kislemezével debütál a Machine Abuse

Sikeres, markáns elektronikus-zenei előadók összefogása egészen különlegesen eredménnyel, s nem mellesleg a Blade Runner 2049 graffitisének arculatával. Itt a Machine Abuse premierje.

A Machine Abuse valójában egy mozaikszó, mely a hazai elektronikus zene két ismert alakjának, Man + Machine-nek és Ritual Abuse-nak a neveiből áll össze. Kettejük története éppen annyira ösztönösen alakult, mint maga a cím nélküli (vagy, ahogy mondani szokás: self titled) kiadvány, hiszen első fellépésük a 2021-es Fekete Zaj fesztiválon történt – öt héttel azután, hogy egyáltalán kitalálták a formációt.

Külön-külön persze mindketten fontos és keresett előadók, számos kiadvánnyal, valamint remixekkel. Ritual Abuse a magyar kísérleti elektronika egyik legizgalmasabb kiadójánál, az Exiles-nél jelentetette meg több kiadvány mellett az egészen karizmatikus Post Future, illetve később az Amphetamine Muscles című EP-it, de jelentetett meg a Műhely-nél is és lépett fel rengeteg konceptuális elektronikus zenei eseményen. Man + Machine pedig a hazai indusztriális techno és modern EBM vonaláról érkezett, mint a műfaj egyik meghatározó kortárs alakja, aki többek között remixelte már az Anima Sound System-et, a Black Nail Cabaret-et, amellyel bekerült a legendás Dependent Records-hoz, de két kiadványát is megjelentette a francia Istigkeit Records, amelyek közül a legutóbbi a Black Nail Cabaret énekesnőjével, Emkével készítette Room To Cry címen.

A két előadó pedig saját bevallásuk szerint egy fesztivál után keresték meg egymást egy budafoki művésztelepen, ahol beszélgettek, feldobták az ötleteiket, majd döntöttek: létrehoznak egy live zenei projektet, ahol Ritual Abuse kezeli a szintetizátorokat, Man + Machine pedig a dobgépért, a gitárért és a vákért fog felelni. Nem sokkal (valójában 10 perccel) később pedig egy merész húzással megkapták az első fellépésüket a Fekete Zaj fesztiválon, miután a fesztivál főszervezőjének, Varga Balázs Zérónak elmesélték, hogy épp miről beszélgettek.

Ezek után felkérték őket a Goethe Intézet által szervezett Techno Worlds kiállítás záróeseményén való fellépésre, amely után gyakorlatilag szájhagyomány útján terjedt a hírük, lévén magának a duónak semmilyen „social media”-felülete nincs. A koncertek sikerei után pedig úgy döntöttek, hogy elkészítenek egy közös kiadványt ugyanabban a szellemben, amiben az egész Machine Abuse-t létrehozták, vagyis a kísérletezés, a „punkság”, a konvencionalizmussal való szembefordulás jegyében. Ennek eredménye egy masszívan indusztriális mégis ősi, EBM és metal hatású, filmzenei ihletésű maxilemez lett, amelyen még Latinovits Zoltán is hallható.

A kiadványhoz készült illusztrációt pedig a magyar graffiti egyik ősapja, rengeteg hollywoodi szuperprodukció, így például a Denis Villenueve-féle Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy épp a Hellboy 2 utcaképeinek arculattervezője, Brunszkó László, vagyis NikonOne készítette annak jegyében, amit a lemez előzetes meghallgatása után ösztönösen eszébe jutott.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,930KedvelőTetszik
3,059KövetőKövetés
3,460FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók