In Focus: ismerd meg a Spotify legújabb kisokosát!

Ha van valami, amiben a Spotify mindig egy lépéssel előrébb jár a többi streamingplatformhoz képest, akkor az az előadók támogatása különféle eszközökkel, bővítményekkel és lehetőséggel. Ennek összefoglalásaként jött létre egy szuperfriss toolkit-oldal, amely minden fontos információt összegyűjt és érthetően átad az előadónak a zenéik népszerűsítéséhez.

Szeretnéd a legtöbbet kihozni a Spotify-profilodból? Böngéssz az In Focus leghasznosabb tartalmai között! Az oldal öt fő témakörben gyűjti össze az előadóknak hasznos tippeket, tudnivalókat és funkciókat: az alkotás, promóció, kapcsolat a rajongókkal, bevétel és tanulás/inspiráció kategóriákon belül további 21 további, előadók, kiadók vagy menedzserek számára érdekes témakört tartalmaznak. A Spotify külön figyelmet fordított arra, hogy az oldalt az online felületek használatában gyakorlott, valamint az induló előadók is egyaránt hasznosnak találhassák. A kategóriák kiválóan összefoglalják, mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy előadóként boldogulj – nemcsak ezen a felületen, hanem összességében a streaming és a közösségi média világában. Most összefoglaljuk a fő kategóriákat, és arra is kitérünk, miért kaptak kitüntetett szerepet a platform új kisokosában.

1.

Zenélj, alkoss!

Az In Focus a digitális zenestreaming legalapvetőbb lépéseinek körbejárásával kezdődik: a fő témakörök a dalszövegírás, a zenekészítés, végül pedig az online jelenléthez leginkább kötődő alkotói vízió. A vízió témakörét a Spotify itt a Canvas videók köré építi. A Spotify szerint azok a hallgatók, akik Canvas is látnak zenehallgatás közben, 5 százalékkal valószínűbb, hogy maradnak az oldalon, és 20 százalékkal többször teszik playlistekre az adott dalt. Az harmadik menüpontban ezért az eszköz használatával kapcsolatos tippeken kívül konkrét példákat is megnézhetünk sikeres népszerű Canvasokról, így például Olivia Rodrigo drivers license videójának koncepciójáról is. A jövőben még fontosabb lesz szemmel tartani a Canvasok fejlődését a platformon, mint valaha, a rövid videós eszközből ugyanis a Spotify TikTok-szerű hírfolyamot tervez készíteni.

2.

Népszerűsítsd a munkádat!

„Győződj meg arról, hogy a követőid számára minden lehetőség adott a dalaid meghallgatására.” A promóció menüpontban szó esik a korábban Spotify Greenroomként ismert Spotify Live-ról, amely a Clubhouse mintárjára létrejött audio room alkalmazása, és az olyan, a Spotify for Artistot használók körében jól ismert funkciókról is, mint például az Artist Pick. A már meglévő követők figyelmének fenntartása mellett érdemes arra is gondolni, hogyan juthatnak el a dalaid  újabb hallgatókhoz is. Minél többféle platformon jelen vagy, annál több új rajongót szerezhetsz: a követői bázis növelését fókuszba helyező aloldalon alaposan megismerhetjük a különféle közösségimédia-felületek és a streaming közös metszéspontjait. Nagy hangsúlyt kap a 2022-re abszolút megkerülhetetlenné vált TikTok, a feltörekvő, ám Magyarországon még csak részlegesen elérhető Instagram Reels, és nem meglepő módon előkerül a gaming (és a hozzá köthető felületek, például a Discord és a Twitch) szerepe is. Utóbbi sokaknak egy új közönségtípust jelenthet, akikben a gaming kultúra mainstreammé válásával óriási hallgatói potenciál rejtőzik.

3.

Kommunikálj a rajongóiddal!

Rajongói táborod megerősítése, szuperfanok és így tovább: ez a menüpont számtalan inspiráló példát vonultat fel arra, hogyan használhatod a közösségi médiát a közönség- és közösségépítésre, és hogyan fejlesztheted mindeközben a saját, egyedi branded. Ugyanitt számos példát találhatsz arra, hogyan keltsd fel a rajongóid figyelmét egy-egy új dalod érkezésekor, és hogyan irányítsd őket hatékonyan a Spotify-profilodra. A tippek között ott a Canvas videók megosztása más rövid videós platformokon, a dalszövegek tökéletesítése, és így tovább. A social media almenü alatt az Interscope Records és az Instagram tapasztalt szakembereivel is meghallgathatsz érdekes beszélgetéseket podcast formájában.

4.

Szerezz több bevételt előadóként!

Ebben a menüpontban a napjainkban legfontosabb bevételszerzési lehetőségeké a főszerep. Számos hasznos tanácsot találunk itt a merch, a jegyeladás, és a jogdíjak témakörében, a legérdekesebb pedig talán a negyedik almenü: ebben olyan bevételi forrásokkal ismerkedhetsz meg alaposabban, amelyek a felsorolt kategóriákhoz képest kevésbé magától értetődőek – ám annál több remek lehetőség rejlik bennük. Kiemelten ajánljuk az úgynevezett sync (synchronization license) részt, amely a zenék filmes licencelésével foglalkozik: a témát a Broad City című sorozat music supervisora (zenei főszerkesztője) és Nick Murphy (fka Chet Faker) zenész, illetve Morgan Rhodes (Selma, Space Jam – Új Örökség) járják körbe. A bevételszerzés almenüben helyet kap a Spotify újdonsága, a Fan Support is, amely egy kiemelten fontos régi eszköz újragondolása – ezt előadóként feltétlenül ismerned kell!

Fan Support: rajongói támogatás gyorsan és egyszerűen

Új formában tért vissza a 2020 áprilisában debütált Fundraising Pick, amely lehetővé teszi, hogy a rajongók egy előadót vagy egy kezdeményezést támogassanak. A Fan Support néven újjászületett támogatói eszközt a koronavírus legküzdelmesebb időszaka hívta életre, így bő két év után időszerű lett, hogy a vállalat változtasson a koncepcióján. A Spotify szerint a megújult eszközt mostanra több mint 200 ezer előadó vette használatba: 90 százalékuk abból a célból, hogy így gyűjtsön rajongói adományokat. A maradék 10 százalék jótékonykodásra használja az eszközt. A bevételszerzéshez, amelyből a Spotify egyáltalán nem kér részesedést, szükség lesz egy harmadik feles alkalmazásra: itt találod a platform kapcsolódó útmutatóját.

5.

Tanulj és inspirálódj!

A Spotify jól tudja, hogy a streaming és a közösségi média virágkorában hihetetlenül fontos az érvényesülni vágyó előadók számára, hogy képben legyenek a legfontosabb újdonságokkal. Ez az aloldal a Spotify Loud & Clear nevű kisokosával indul, amely a hallgatási statisztikákkal és a bevételekkel kapcsolatban tesz tisztába több fontos kérdést. Ugyanitt megtalálhatjuk többek között a Song Stat összefoglalóját, amely hasznos áttekintést nyújt a zeneiparban dolgozók tevékenységéről, valamint találunk tippeket az ideális kiválasztásával kapcsolatban vagy épp egy izgalmas beszélgetést Charli XCX-szel, amely azt járja körül, hogyan tarthatjuk saját kézben a zenei katalógusunkat. Az üzleti oldalon kívül a turnézási stratégiákról, a mentális egészség fenntartásáról, a streamingről és a leghasznosabb közösségimédia-appokról is olvashatsz ebben a menüpontban.

Kattints ide, és böngészd át te is az In Focust!

Segítség az ötletelésben? A Spotify ebben is segít!

A platform kutatásfejlesztési csoportja a SoundTrappel együttműködve létrehozott egy nyílt forráskódú, ingyenesen használható midikonvertert. A Basic Pitch névre keresztelt eszközzel bármilyen hangszert és énekhangot audióból midi formátumba konvertálhatunk: ez megkönnyíti a komponálást az olyan előadók számára, akik nem játszanak hangszeren, vagy nem használnak zenekészítő szoftvereket. A Basic Pitchnek számtalan előnye van a hasonló hangérzékelő szoftverekhez képest: amellett, hogy észleli a hangmagasság hajlítását és képes egyidejűleg több hangszert is lekövetni, az erőforrásigénye is kevés, így gyorsabban fut a legtöbb számítógépen a többi hasonló rendszerhez képest. Az eszköz lehetővé teszi a zenészek és producerek számára, hogy bármikor rögzíthessék az ötleteiket, melyeket így a későbbiekben is könnyedén szerkeszthetnek.

Ne maradj le korábbi posztunkról!

A Spotify 100 milliárd dolláros bevétellel számol a következő években.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,932KedvelőTetszik
3,064KövetőKövetés
3,660FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Audiópartnerünk