A Gucci legújabb kampánya egy nagyon furcsa klip, amit Harmony Korine rendezett, és még februárban vették fel, ahogy Iggy Pop és papagája Biggy Pop (nem a kék, hanem a fehér) mellett A$AP Rocky és Tyler, the Creator nem csinál semmit, csak össze-vissza lófrál és táncolgat különböző ruhákban egy ház különböző pontjain.
Láthatóan az egész helyzettel Iggy Pop tud a legjobban azonosulni.
Elsőre úgy tűnik, mintha a klip arról szólna, hogy a két rapper átmegy Iggy Pophoz, aki már nagyon várta, hogy megmutassa a többieknek, hogyan tud táncolni különböző Gucci ruhákban, aztán lemegy a nap, és este már azon gondolkozik Biggy Poppal, hogy a két rapper miért nem tudta normálisan megenni a spagettit, amit csinált nekik, és ki fogja az egészet feltakarítani.
Azonban a Gucci kreatív igazgatója Alessandro Michele azt mondta, hogy a klip valami olyasmiről szól, hogy egy közös megszállottság, mint például a divat iránti szenvedély milyen közös pont lehet a férfiak életében, mint ahogy ez a három ember is milyen különböző, mégis hasonlóak.
Mindegy is, a lényeg az, hogy nem ez az első eset, hogy Iggy Pop a Gucci kampányában vesz részt, annak ellenére, hogy valószínűleg mikor valaki a zenészre gondol általában félmeztelenül, valami szakadt farmerben jelenik meg előtte.
Amúgy is a felsőtestre fókuszálnak mostanában a divatcégek
A milánói divathét egyik nagy megfejtése az lett, hogy a nagyobb divatházak bár nem azt állítják, hogy a videokonferenciák térhódítására, hanem az ember és a technológia jelenkori kapcsolatára reflektáltak akkor, amikor az új kollekcióikat video kompatibilissé tették. Vagyis az lett a lényeg, hogy a videós beszélgetéseken, ahol csak az emberek felsőteste látszik, jól nézzen ki a ruha.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Prada például közvetlenül a nyak alá tette a logóját, hogy a céges videós konferencia alatt mindenki egészen biztosan lása, hogy az nem egy sima fekete póló az illetően, hanem egy dizájner darab.
A milánói és a londoni divathéten is sokaknak feltűnt hogy a nagy divatházak az eddigi évektől eltérően deréktól felfelé összpontosították a kreatív energiájukat.
A divat a valóságra adott reakció – mondta Miuccia Prada, a Prada vezető tervezője, aki saját elmondása szerint maga is a lezárások alatt vette észre, hogy a technológia milyen szerepet játszik az ember mindennapi életében.
A Boston Consulting elemzése szerint a luxusmárkák idén 35 százalékos visszaesésre számíthatnak a boltbezárások miatt, illetve azért, hiszen az otthonmaradáshoz nincs szükség új luxusruhákra. Viszont az továbbra is fontos, hogy az online megbeszéléseken jól nézzen ki valaki, illetve ki tudja fejezni önmagát a ruhájával, ezért is lett fontos, hogy deréktól felfelé legyen hangsúlyos a viselet, illetve ezért érezhető, hogy az ékszerek eladása növekedett, míg a cipők és táskák eladása nagyot zuhant.