Hirdetés
Hirdetés

Hooks – Premieren a The Poster Boy új lemeze

A Lángoló olvasói már biztos tudják, de ismételjük el, hogy a The Poster Boy ötlete 2011 nyarán, egy közös sörözés alkalmával pattant ki a budapesti zenei színtér három kulcsfigurája, Poniklo Imre (amber smith), Mayer R. Noel (The Walrus) és az amerikai Michael Zwecker (ex-Kispál és a Borz) fejéből; a három barát egy közös projekt gondolatával játszadozott, ám azt talán ők maguk sem gondolták volna, hogy alig pár hónap múlva már nagylemezt jelentetnek meg. A csapat 2012 óta teljes Fehér Zoltán „Szegecs” basszusgitárossal. 2012 júliusában jelent meg a zenekar első, fizikai formátumban is kapható kiadványa, a Melody, méghozzá két külföldi kiadó, a berlini Firestation Records és a barcelonai Bell Boy Productions gondozásában. Második albumuk, a Bonjour, C’est Pop Deux 2014 elején Fonogram-díjat nyert, majd a harmadik lemez 2017-ben látott napvilágot On the Count of Three címmel.

Hirdetés

A most megjelenő, Hooks című lemezről ezt mondta Mike Zwecker:

„Ez egy olyan album, ami akkor jött létre amikor egy fontos változás zajlott le az életemben – de mielőtt belemennék, hadd mondjam el, hogy a Poster Boy-ban a legtöbb dalunk a dalszöveggel kezdődik, amit aztán elküldök Imrének és Noelnek. Ezek a szövegek inspirálják őket a dalírásra. Vagyis mi egy erősen szövegcentrikus zenekar vagyunk.

Ezeknek a szövegeknek a többségét a COVID idején írtam, ami véletlenül pont egybeesett a több mint 20 éves házasságom felbomlásával. Olyan dalok, mint a Collective Cry vagy a Susie’s Orchid Collection akkor születtek, amikor 2020 márciusában az üres utcákon sétáltam a vírus első hullámának idején. A halál-félelem a levegőben volt, de valahogy a tudatom a teljes elfogadásban volt. Nyitottnak és szabadnak éreztem magam, készen bármire. Még a vég közelében is képes voltam a szépséget látni.

Kicsivel később már a Balatonkenese körüli domboldalakon sétálgattam, és az új életem álmait kergettem. A válásom után nyitottnak éreztem magam, és készen álltam új szerelemre is. Ebből az időből származnak az olyan idealista víziók, mint az Infinite Moment és a Destination Heart.

Gyorsan ugorjunk a válásom utáni első kapcsolatomhoz. Ahogy gyakran lenni szokott, az első próbálkozások sokszor kapcsolattanulással zárulnak. A „Workmen” és a „Marathon” klasszikus szakítós dalok ebből az időszakból. Az „Infinite Moment” negatív párjai, ha úgy akarjuk.

Aztán lépjünk egy új szerelemhez. Ahhoz, amelyben még most is élek. Ehhez kapcsolódnak az „On Bartók, In Love” és a „Fly Away”. Ezek a dalok arról szólnak, hogy lássuk a szépséget és csak élvezzük az életet. Az „Infinite Moment” idealizált világát valósággá teszik. Ezek a dalok nem csak szórakoztatóak, hanem gondolkodásra késztetőek is, hogy legyünk nyitottak és tudatosa, hogy a kapcsolatokban dolgozni kell magunkon. És végső soron, ez az, amiről számomra ez a lemez szól.

Ami a zenét illeti, dobosként mindig az egyszerűségre törekszem és igyekszem csak azt játszani, amire a dalnak szüksége van. Imre hadd mondjon erről többet.”

Szóval akkor jöjjön Poniklo Imre:

„A Poster Boy előtt el sem tudtam képzelni, hogy már előre megírt szövegekre írjak zenét – egyszerűen azt gondoltam, ez nekem nem megy. De Mike szövegei …. ez tudom, nagyon „lila ködös” megfogalmazás, de megihletnek. A sorok ritmikája, vagy nem is tudom. Ráadásul kihívás, teljesen más módszert kíván, mint akár amber smith dalokat írni. A „Hooks”-on levő dalok egy három éves periódusban született zenék, és ugyan teljes „szabad kezem” van, azért igyekszem olyan inspirációkat elővenni, amik közösek Mike-kal, mint pl a Marvin Gaye/Paul Welleres „Fly Away” vagy a Beatles-es/Harry Nilson-os „Susie”. Én szeretem ezt a lemezt.”

Ezt a lemezt:

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

39,003KedvelőTetszik
3,063KövetőKövetés
3,870FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók