Hírlevelek: egyenes út a rajongóidhoz

Facebook, Instagram, TikTok és így tovább: összeszámoltad már, összesen hányféle felületen kommunikálsz a követőiddel és adsz hírt a legújabb kiadványaidról, projektjeidről, fellépéseidről? Van azonban egy átfogó, és meglepően hatékony eszköz arra, hogy mindent a lehető legegyszerűbben eljuttass a zenéd iránt érdeklődőkhöz: a saját hírlevél.

Miért érdemes előadóként hírlevelet készíteni?

  • Mert a rajongóid egy olyan felületen értesülnek a veled kapcsolatos fontos dolgokról, ahol általában a legfontosabb teendőiket intézik: a személyes mailfiókjukban. A hírlevél nem veszik el hírfolyamokban, feedekben – és ami a legfontosabb, ott is marad a postaládában.
  • Mert a hírlevelek megnyitása és elolvasása abszolút tudatos és szándékos (azaz a befogadás tekintetében nagyon messze áll az úgynevezett mindless scrollingtól). Az ilyen levélről értesítést kap a feliratkozó, és tudja, hogy bármikor elolvashatja, a számára legalkalmasabb időben. Ezzel együtt az a nyomás is jelentősen kisebb, amikor például egy közösségi oldal dobja fel a bejegyzést vagy innen érkezik push értesítés.
  • Mert az e-mailek nem a hagyományos értelemben vett közösségi média platformokra, például a Facebookra érkeznek, ezért a feliratkozók munka, vagy akár egy social media break közben is nagy eséllyel nyitják meg őket.
  • Mert az információhoz egy jól áttekinthető, lényegre törő formában kapják kézhez: csak te döntöd el, milyen jellegű tartalmak kapjanak helyet ezekben az üzenetekben. Nemcsak a legújabb újdonságokról, eseményekről adhatsz itt hírt, hanem megoszthatsz hivatkozásokat, jegy vagy merch termék vásárlására buzdító, kattintható paneleket, és így tovább.
  • Mert a hírlevél – amellett, hogy közvetlenebb hangvételű és exkluzív hangulatú, – egy saját, hűséges közösség kialakítását is jelenti. A leglelkesebb rajongóid a levélnek köszönhetően megbecsültnek érezhetik magukat és egy egyedi közösségi élmény részesei lehetnek.
  • Mert a hírlevélre feliratkozók száma is beszédes adat, főként abban az esetben, ha azt fel szeretnéd mérni, hány rajongó követi rendszeresen a munkádat. A legtöbb népszerű hírlevélküldő programmal monitorozhatod ezeket az adatokat.
  • Mert egy olyan formátumról van szó, amelynek életkortól és egyéb demográfiai adatoktól függetlenül lényeges, megingathatatlan helye van a kultúránkban: nem kell attól tartani, hogy a közösségi média trendek gyors változása miatt egyik pillanatról a másikra elavulttá válik vagy kimegy a divatból.
  • Mert a hírlevélre feliratkozók listája óriási érték: próbálj rendszeresen új követőket toborozni, hirdesd a levelet a közösségi oldaladon. Hasznos lehet, ha nyereményjátékot rendezel, amely végén például merch termékeket sorsolsz ki az újonnan feliratkozók közül.

Milyen legyen egy ideális hírlevél?

Figyelemfelkeltő, első blikkre igényes és informatív: lényeges, hogy a követőd az első pillantásra el akarja olvasni a hírlevelet – ennek egyik, és talán leglényegesebb eleme a remek összkép és a stílusos, kompakt, izgalmas kinézet.

Jól tagolt, áttekinthető: ügyelni kell arra, hogy a levél ne legyen egysíkú. Próbáld fel különböző témájú blokkokkal, bekezdésekkel feldobni és tagolni. Érdemes elsőként a legerősebb újdonsággal kezdeni, majd áttérni a kevésbé új, mellékesebb tartalmakra.

Rendszeres: az ideális, még befogadható mennyiség heti egy hírlevél, de az sem gond, ha kéthetente vagy (egy részletesebb megvalósítás keretében) havonta készül el.

Naprakész: próbálj aktuális, releváns tartalmat válogatni a levélbe. Óriási előnyt jelenthet, ha a rajongóid itt értesülhetnek elsőként bizonyos téged érintő hírekről, például koncertdátumokról, új megjelenésekről.

Exkluzív: ha lehet, adj hozzá olyan tartalmat, amelyhez a feliratkozók semmilyen más platformon nem juthatnak hozzá. Köszönd meg, és hangsúlyozd a feliratkozók lelkesedését és érdeklődését.

Igényes: mivel tulajdonképpen levélről beszélünk, fontos, hogy figyelembe vegyük és kihasználjuk ennek a formának az előnyeit is. Mindig legyen egy általános megszólítás a levél elején, illetve egy rövid, közvetlen hangvételű bevezetés, amely megszólítja a rajongókat, és jól összefoglalja, miért érdemes elolvasni az aktuális hírlevelet.

Befogadható: Figyelj arra, hogy ne vidd túlzásba! Három-négy bekezdésnyi egység bőven elegendő, ha heti egy hírlevelet küldesz szét – ez az a hosszúság, amely első pillantásra sem elrettentő hosszúságú, és kényelmesen, néhány perc alatt elolvasható. Arra is gondolj, hogy ne legyen kevés, indokolatlannak tűnő, csak a termékeid eladását célzó tartalom a levelekben, ez ugyanis szintén leiratkozókkal járhat.

Pontos: nagyon fontos, hogy a hírlevél összeállítója ügyeljen az információ pontosságára, illetve a helyesírásra is. Érdemes nagyon alaposan átnézni az anyagot, mielőtt a postaládákban landol, ugyanis akárcsak egy hagyományos e-mail, ez sem szerkeszthető utólag.

Belevágnál? Erre a linkre kattintva megismerhetsz néhány alapvető hírlevélküldő programot, és további hasznos tippeket olvashatsz a témában.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

Kommentek

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,000FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Audiópartnerünk