Megérkezett Vida-Veres Imola Against the Tide című dala, ami a közelgő Aurea-albumának egyik előfutára. Zenei univerzuma sokféle műfajból táplálkozik. Az Aurea-lemez alapvetően az art pop és a singer-songwriter műfajok kombinálására épül, amit magyar népzenei és klasszikus elemek színesítenek tovább. Az énekesnő inspirációi között olyan szerzemények szerepelnek, amik egyszerre szólítják meg az érzelmeket és stimulálják az intellektust.
Az előadó eszköztárát a meglepő harmóniamenetek, váratlan ritmusok, illetve az fülbemászó, mégis különleges dallamok határozzák meg. Az Against the Tide az egyszerűség és a bonyolultság határmezsgyéjén egyensúlyozik, miközben az előadó az érzelmi mélységet zenei finomságokkal ötvözi.
Az Aurea album megszületésének első mozzanatai a világjárvány időszakára tehetőek, amire Imola így emlékszik vissza:
Több zenekar és előadó számára írtam dalszövegeket, énekdallamokat, a saját formációim számára pedig vokál hangszereléseket és átiratokat, így már kicsit gyakoroltam a dalszerzést – másokon. Akkor tört elő elemi erővel az igényem, hogy saját dalokat is írjak, amikor jött a pandémia, és vele jó sok extra idő, na meg egy mélyebb önvizsgálat, súlyosabb témák.
Ekkoriban bukkant rá az amerikai Becca Stevens által tartott dalszerző kurzusokra, amelyek során egyre szabadabban merte megosztani korai alkotásait másokkal. A nemzetközi közösség, a határidők és a közös munka lendületet adtak, hogy végre kilépjen a komfortzónájából, és mások előtt is bátran felvállalja ötleteit.
Az első szerzői albumán leginkább nemzetközi hatások érvényesülnek. A felvétel Spanyolországban, Michael League (Snarky Puppy) stúdiójában készült, a produceri munkákat Bob Lanzetti, szintén a Snarky Puppy tagja végezte. Utóbbi volt az, aki segített a dalok végső formájának kialakításában, és aki arra ösztönözte, hogy teljes mértékben részese legyen az alkotói folyamatnak:
Nem csupán énekesként indultam a stúdióba, megírtam a hangszeres- és vokálkottákat, hangszereltem dalonként a vonósokat, és a lemezen én játszottam fel a zongoraszólamokat is.
A korong elkészítésében több nemzetközi zenész is részt vett – amerikai, svéd, argentin és japán muzsikusok is hozzájárultak ahhoz a különleges hangzásvilághoz, amely áthatja az Aurea-t. Bár a végeredmény Imola szerint nagyon közép-európai hangulatot áraszt, mégis érezhetők benne azok a multikulturális hatások, amelyek a stúdió falain belül teremtettek közösségi élményt a különböző hátterű zenészek között.
A beharangozó track nem véletlenül lett az Against the Tide. A szerzemény kiváló előfutárnak bizonyul, mivel minden hangja tükrözi az alkotói szándékát: szembemenni a konvenciókkal, megmutatni a belső világot, és közben olyan zenei élményt nyújtani, amely egyszerre szórakoztat és elgondolkodtat. Az angol nyelvű dalszövegek révén a zene nemzetközi közönséget is megszólíthat, de az énekesnő egyértelművé tette, hogy a magyar hallgatók legalább annyira fontosak számára:
Rajongok az angol nyelvért. Szerintem a pop műfaj valahogy jobban gurul angolul, és mivel túlnyomóan így is hallgatok zenét, ebben tudok hamarabb megkapaszkodni. Úgy érzem, még nem találtam rá a mi szép magyar nyelvünkön arra a flow-ra, amivel könnyedén és mégis személyesen tudnék megszólalni. Most egy magyar népdal feldolgozása az egyetlen anyanyelvű a lemezen, de azért azt nagyon szeretném, ha így is hallgatnák itthon Magyarországon, és Erdélyben is, ahol születtem.
Első szerzői albumával egy új, egyedi hang született meg, amelyben minden dallam és szó gondosan kidolgozott. Az Against the Tide pedig felteszi a koronát erre a bemutatkozásra.