Hirdetés

Gigantikus és megfizethető tévékről, okosszemüvegről és durva növekedésről beszélt a TCL

Kezdjük azzal, hogy kinek nem lenne esetleg ismerős még a TCL neve, az jó ha elkezdi ízlelgetni, mert eléggé jönnek felfelé, nem csak a messzeségben, hanem Európában is, olyannyira, hogy vannak országok, ahol az LCD tévék piacán már a másodikak vagy harmadikak. De ha ennél is jobban szeretnénk érzékeltetni a vállalat súlyát, akkor inkább csak annyit mondunk, hogy

2019 óta 300 százalékos a piaci növekedésük. 

És globálisan ők a másodikak az LCD márkák piacán, ami azt jelenti, hogy a számításaik szerint a Samsung után a második helyen állnak. A berlini sajtótájékozatón elhangzottak szerint ennek több oka is van, az egyik az, hogy nagyon fontos nekik az élményközpontú felhasználás, a másik pedig az, hogy ökoszisztémában gondolkodnak.

Persze nyilvánvalóan nem ez a két dolog a siker titka, hiszen minden egyes gyártó pontosan ugyanezt a két támpillért szokta felhozni, aztán nem mindegyiküknek jön be annyira a dolog. pluszban még elhangzott a zöldebb és tisztább energia, de ez szintén mindenkinél előjön, azaz a TCL vagy nagyon jól csinálja ezeket, vagy vannak azért kevésbé közhelyes titkaik is.

Mindenkinek saját mozit!

Ez az alapvetés, és ez már egy olyan célkitűzés, ami azért elárulja, miben is gondolkodik igazán a márka. Az, hogy mindenkinek saját mozija legyen otthon, két rajtuk álló dologból áll össze:

  • csináljanak olyan tévét, ami moziélményt ad
  • legyen olyan áron, hogy minél több ember meg tudja venni

Persze ott van még az is, hogy legyen mit nézni a tévében, de ez értelemszerűen nem feltétlenül az ő feladatuk.

Vagyis olyan készülékek kellenek, amelyekben szépek a színek, jók a kontrasztok, könnyen kezelhetőek, és a legdurvább jelenetek alatt sincs megakadás vagy elmosódás. Ez már csak azért is fontos, mert az is kiderült, hogy a gyártóknak haladni kell a korral, és látni, hogy a készülékeken már nem csak esti híradót meg vetélkedőket néznek az emberek, hanem nagyon komoly grafikai igényű játékokkal játszanak. Itt egyéből álljunk is meg egy szóra, és jeleznénk, hogy az új készülékek Google Stadia kompatibilisek.

Aztán ott van a visszatükröződésmentes felület, ami a nagyobb gyártók esetében is feltűnt már, csak kérdés, hogy melyik árkategóriában. Ez egyébként apróságnak tűnhet, de nagyon fontos, hiszen ez biztosítja, hogy ne kelljen teljesen besötétíteni ha valaki meg szeretne nézni egy filmet, hiszen sem az ablak, sem a lámpa nem csillan bele a képernyőbe, és nem tükröződik.

Az árnál pedig nyilvánvalóan már maga az előállítás is fontos kérdés, a TCL pedig azt mondja, hogy minden főbb alkotóelemet saját gyáraikban készítenek, így gyakorlatilag végtelen a gyártókapacitásuk, erre az elmúlt időszakban 39 milliárd dollárt költöztek, vagyis most jöhet még csak igazán, hogy elárasztják az egész világot.

Mini LED és QLED

Ami érdekesség, hogy nem álltak be a sorba az OLED technológiát illetően, hanem Mini LED háttérvilágításban és QLED technológia kombinációjában hozzák ki az új készülékeiket is, köztük egy 136 inches tévét, ami gyakorlatilag egy egész fal, sőt valóban akkora, hogy alaposan le kell mérni előtte a lakást, hogy egészen biztosan befér-e.

Egyébként vannak kisebb nagyobb tévék is, merthogy az XL-család arról szól, hogy legyen film vagy sportközvetítés vagy koncert, nagyobb kijelzőn minden jobb, már ha a képminőség is jó. És hogy mindez jól is szóljon, idén két soundbart  is bemutattak, ami például képes arra, hogy a kalibrálás alatt figyelembe vegye a szoba adottságait, hiszen minden nappali más.

Okosszemüveg mindenhol

Ahogy már mondtuk, a TCL is ökoszisztémában gondolkodik, a jó hír az, hogy mindezt majd a Google vezérelheti nekünk, legyen szó a légkondiról, levegőtisztítóról, mosógépről vagy a hűtőről, merthogy a TCL portfóliójához is ez hozzátartozik, meg a megújult okosszemüveg.

Megújult a TCL okosszemüvege, ami hasonlóan néz ki és funkcionál mint a Lenovo okosszemüvege. A NXTWEAR S modellbe két 1080p-s felbontású Micro-OLED panel került a lencsékhez, és ettől olyan az érzés, mintha a videót közvetlenül a szemünk előtt játszaná le. A száron lehet váltani a kétdimenziós és a háromdimenziós mód között, illetve hangerőt lehet szabályozni. Az egészet vagy telefonra, vagy táblagépre, laptopra, esetleg játékkonzolra lehet kötni. A lényege pedig az, hogy egy szemüveggel, nagy kijelző nélkül is lehessen moziélménye a felhasználóknak.

A TCL okoszemüvege
Fotó: TCL

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,925KedvelőTetszik
3,060KövetőKövetés
3,520FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk