„…az udvaron átható formalin szagot nem éreztünk” – állapították meg az illetékesek, miután egy budapesti lakos egyszer arra panaszkodott, hogy a szomszédos kórház proszektúrájáról a holttestek konzerválásához használt formaldehid vízzel higított oldatának a szagát kell elviselnie. Aki már hallotta a nyolcvanas évek vége óta aktív és december 7-én végre Magyarországon is bemutatkozó svéd Brighter Death Now által keltett sistergést és lüktető búgást, valamint ismeri a végtelenül provokatív egyszemélyes projekt vizuális oldalát is, már éreznie kellett azt a semmivel sem összekeverhető szúrós szagot, ami annyira zavarta a szomszédot. Szerda este majd a Robotban is megcsapja az orrunkat, márpedig ez a szag nem kellemes. Sőt, kifejezetten gyomorforgató, de az industrial-noise stílusban úttörő Cold Meat Industry kiadót még a Brighter Death Now előtt megalapító Roger Karmaniknak nem is a komfortos atmoszféra kialakítása a célja. Nihilizmus, alkoholgőz, rothadás, dalok a hűtőházból. Maradandó károsodás, vagyis kihagyhatatlan élmény.
Az ugyancsak svéd Raison d’Etre mögött álló Peter Andersson által teremtett hangok már jóval békésebb „szórakozást” ígérnek. A meditatív, harmonikus dark ambient dalok megfelelő környezetben pillanatok alatt berántják az embert, hogy a lebegésből aztán a lehető legkevésbé akarjunk visszatérni a valóságba. Az ambient-zajos vonalon ugyancsak a nyolcvanas évek óta úttörő Peter Andersson és Roger Karmanik zenéje ég és föld, de működnek együtt/egymás után, az egyensúly megvan.
A blindblindblind által szervezett estével kapcsolatban ki kell emelni, hogy a Brighter Death Now-t élőben a Karmanik-Andersson féle baráti társaság harmadik tagja, a Deutsch Nepal mögött álló Lina Babydoll kíséri élőben bőgőn.
Szöveg: Dulai Péter