Hirdetés

Finom, aprólékos háttérzene – Occam-lemezkritika

Occam – My Rorschach
(Pimodan Records)

Pár órával ezelőtti posztunkban írtunk az új Occam-maxiról, és mutattuk meg az I Was A Dervish című szám néhány remixét. A hazánkban idén tavasszal, külföldön pedig most ősszel megjelent album kapcsán márciusban itt a blogon volt olvasható Occam-interjúnk, a nyomtatott Lángoló Gitárok magazin egyik számában pedig a lemezről írt rövid kritikánkat közöltük, ami az új maxiról szóló poszt kapcsán most itt a blogon is megjelenik. A továbbiakban ez olvasható.

Lázár Tibor, a Zagar dobosa elkészítette első saját szerzői albumát. Occam álnéven downtempóban utazik és egy rakás közreműködő zenésszel vette fel a 10 számból álló 71 perces lemezt, amin a műfajra igen jellemző módon az elektronika keveredik az élő hangszerekkel. Előbbi teljes egészében a dobos munkája, utóbbi elsősorban vonósokat, fúvósokat, zongorát és hasonlókat jelent.

A felállás tehát igen tipikus, ez pedig, ismerve, mennyi hasonló alapállású, színtelen-szagtalan album készül a műfajban, az ismerkedés első fázisaiban joggal ad okot az aggodalomra. Szerencsére aztán ez hamar elszáll, a My Rorschach ugyanis már az első számok alatt bizonyítja, hogy itt végtelenül profi zenészek nagyon finom, aprólékos munkájával van dolgunk, ráadásul a kreativitás sem szorult háttérbe a kivitelezés során, így ha képesek vagyunk elmélyedni benne, nemegyszer egészen ötletes apróságoknak örülhetünk.

A számok felében egyébként Hodosi Enikő énekel a Neóból, az ő szerepeltetése különösen üde színfoltja a lemeznek, ami a legtöbbeknél minden értéke ellenére valószínűleg azért elsősorban a háttérzene funkcióját tölti majd be.

Hirdetés

Kommentek

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
873FeliratkozóFeliratkozás

LÁNGOLÓ PREMIEREK

Hirdetés

DALMEGOSZTÁS

Audiópartnerünk

Friss Lángoló