A tavalyi Astroworld Fesztiválon történt tagédiára válaszul dolgozott ki egy munkacsoport ajánlásokat, amelyből kiderül, hogy megfelelő előkészítés mellett a hasonló tragédiák esélye gyakorlatilag a nullára csökkenthető. Tavaly tíz koncertlátogató meghalt, és több mint háromszázan sérültek meg Travis Scott houstoni koncertjén. A katasztrófát követő napokban Greg Abbott texasi kormányzó megígérte, hogy felállít egy munkacsoportot, ami a koncertbiztonságra dolgoz ki ajánlásokat.
A csoport szervezőkből, biztonsági szakértőkből, rendfenntartókból, tűzoltókból és zeneipari vezetőkből állt, akik több személyes találkozót és megbeszélést tartottak a témában. A jelentésben azokra a hiányosságokra mutatnak rá, amelyek hozzájárulhattak a tragédiához.
Bár bizonyos szintű kockázat minden tömegrendezvény velejárója, a megfelelő tervezés lehetővé teszi a texasiak számára, hogy biztonságos előadásokon, koncerteken és más kulturális eseményeken vehessenek részt
– írják az ajánlásban, aminek egyik alappillére egy úgynevezett rendezvényszervezői útmutató létrehozása, amelyben minden jogi követelmény szerepel, és tartalmaz gyakorlati utasításokat és ajánlásokat is. Ebben szerepelne egy lista a szervezőknek, az ott dolgozóknak, az elsősegélyben résztvevőknek szánt képzésekről, szervezeti és kommunikációs struktúrák, és arra vonatkozóan is lennének ajánlások, mikor kell leállítani egy koncertet, vagy hogyan kell ilyen esetekben reagálni.
A koncertre járást is tanulni kell – Hogyan lehet kezelni a pánikoló tömeget?
A munkacsoport támogatja azt a követelményt, hogy a szervezők határozzák meg, ki válaszolna a rendezvény helyszínén érkező segélyhívásokra, és azt javasolja a helyi hatóságoknak, hogy állítsák le a műsort, ha megállapítást nyer, hogy egy eseményt engedély nélkül szerveztek meg, vagy megsértették a kiadott engedély határait.
A jegyértékesítési folyamat részeként egy koncertlátogatói magatartási kódex kialakítását is kérték, amely egyértelművé teszi, hogy milyen magatartások vezetnek ahhoz, hogy valakit kidobjanak az eseményről. Azt is javasolják, hogy a helyszínek kommunikáljanak más helyszínekkel, ahol az adott sztár már korábban fellépett, hogy tudják, mire számíthatnak. De ami szerintük a legfontosabb, hogy együtt kell működni a művészekkel, mert a tőlük érkező üzenetek lehetnek a leginkább meggyőzőek.