Elmagyarázta a Netflix, mi alapján ajánl műsorokat a felhasználóknak

Mikor egy nagy streaming szolgáltatónál próbál a felhasználó új kedvenc sorozatot vagy filmet választani, akkor böngészhet céltalanul a legfrissebb vagy a legnépszerűbb tartalmak között, vagy éppen a szolgáltatás ajánlórendszerére bízhatja magát, ami megpróbálja belőni, hogy a kínálatból mi tetszik majd neki a legnagyobb valószínűséggel. Hogy ez hogyan működik, arról a Netflix árult el valamennyit.

Mesterséges intelligencia mindenhol

Hülye lenne nem használni ehhez a mesterséges intelligenciát, ami képes arra, hogy mélyebben elemezzen összefüggéseket a fogyasztási szokásokban. Vagyis ha valaki például sokat néz akciófilmeket, akkor nem csak annyit tesz, hogy akciófilmeket ajánl, hanem ha feltűnik, hogy az akciófilmek között is a néhol humoros filmeket szereti, akkor legközelebb megpróbál egy olyat is ajánlani, ami inkább vígjáték, némi akcióval.

Hirdetés

A gépi tanulás sokkal jobban meg tudja becsülni, hogy milyen műsorok lesznek sikeresek, mint bármilyen hagyományos folyamat. A tanulás ebben az esetben úgy néz ki, hogy van egy forrás, az abból kinyert adatok pedig javítják a cél feladat sikerességét. Vagyis jelen esetben azt, hogy milyen filmek hasonlíthatóak össze, a saját gyártású sorozatokkal, és ez alapján kiket érdekelhet. A tematikus összehasonlítások érdekében létrehoznak egy “hasonlósági térképet”, ahol a mesterséges intelligencia az egyik műsor metaadatait és tagjeit veti össze más műsorok adataival. Ha valaki belép az oldalra, néhányat ő is lát az ajánlások között, néha olyan leírásokat is, amire elsőre nem is biztos, hogy számítana. Mondjuk a Sons of Anarchy esetében ott van a szervezett bűnözés és a családi kapcsolatok a sok más, a felhasználók számára nem látható tag között. A mesterséges intelligencia folyamatosan figyeli, hogy milyen tagekkel rendelkező filmeket és sorozatokat néz a felhasználó, keresi az azonosakat, és ennek megfelelően sokkal finomabban tud keresni, mintha csak szimplán műfaj alapján mutatna ajánlatokat, és sokkal pontosabbak lesznek a személyre szabott ajánlások, miután pontosan össze tudja fésülni a felhasználó folyton változó ízlését, és a tartalmakat.

Sőt, a mesterséges intelligencia nem csak az egyének ízlését tudja megjósolni, de azt is figyeli, hogy különböző országokban, milyen műsorok lesznek nagyobb valószínűséggel sikeresek. Ez pedig nem csak arra hó, hogy oda esetleg nagyobb marketing büdzsét különítsenek el, hanem hogy hamarabb legyen kész a felírat vagy a szinkron.

Az egész lényege egyébként abban keresendő, hogy próbálják minimálisra csökkenteni a szubjektivitást, vagyis hogy egy saját gyártású műsorukat se érhesse kár amiatt, hogy esetleg valamelyik vezetőnek vagy beosztottjának nem az a műsor vagy műfaj a szíve csücske, ezért saját ízlése szerint dönti el például azt, hogy egy sorozatra igaz-e, hogy feketekomédia, vagy inkább csak egy gyengébb vígjáték.

Kommentek

Vedd meg KITT-et magától David Hasselhofftól!

Aki eleget fizet, annak házhoz is viszi az autót.
35,017KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
719FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Meghalt Phil Spector

A börtönben kapta el a koronavírus-fertőzést.

Segíts, hogy segíthessünk! – Jótékonysági kampány a zeneipari háttérmunkások megsegítésére

A befolyó bevételt a Fábián Juli Emlékalapítvány  gondozza és osztja szét a rászorulóknak.

A koncertek jövőjére veszélyes, hogy nem együttműködőek a résztvevők

A zenei események a legveszélyesebbek, a közönség pedig a legkevésbé együttműködő.

Egy világjárványnak is lehetnek jó oldalai

A cégek szerint például az, hogy ők léteznek és segítenek. Az egész vesztese a készpénz, az emberek vásárlási szokásai pedig örökre megváltoztak.
Hirdetés