Hirdetés

Elkészült a potenciális slágert felismerő algoritmus

Nem azt állítja Hazel Savage, a Musiio egyik alapítója, hogy a jó sláger és a jó dalszerzők felfedezése csupán adatelemzés kérdése, csak azt, hogy a megfelelő adatsorral könnyebben elkerülhető, hogy egy potenciális világsztár felett átsiklik a nagyobb cégek figyelme.

Hirdetés

A nagy lemezcégek új szerződtetéseiért felelős embereknek hatalmas mennyiségű új előadót kellene megismerni, ami a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a napjuk jelentős részében SoundCloudon és különböző oldalakon nagyjából tíz másodperceket hallgatnak meg egy dalból. Ilyen tempó mellett nem meglepő, hogy sokszor egy-egy igazi tehetség dalai felett is átsiklanak a kiadók. Ezen segíthet a slágert felismerő algoritmus, ami legalább abban segítheti a kiadók munkáját, hogy a rengeteg dal közül előválogatja azokat, amik izgalmasak lehetnek számukra, és azokat már hosszabb ideig lehet hallgatni. Ezen kívül képes arra, hogy kategorizálja, és besorolja a dalokat, és ezzel leegyszerűsíti a kiválasztási folyamatot.

Savage elmondása szerint az algoritmus figyeli az új technológiákat a zenében, hogy mennyire lehet majd virális az a dal, keresi a tehetséget, a dallamharmóniákat az olyan klasszikusban számító adatok mellett, mint hogy milyen a dal BPM száma vagy milyen stílusba sorolható. A paraméterek változtatásával pedig képes lépést tartani az éppen divatos trendek között is. Ez pedig hatalmas segítség lehet a kiadóknak, hiszen a kiválasztási folyamatuk javarészt azon az időn alapszik, amikor nagyjából egy év alatt jött ki annyi új dal és előadó, mint most egy nap alatt.

Képzelje el, hogy tízezer új dal helyett csak húszat kell meghallgatni, hogy megtalálja a következő nagy durranást

– Savage szerint ilyen mértékben egyszerűsödhet a kiadók munkája. Ez az algoritmus abban különbözik majd például a Warner algoritmusától, amivel már mi is foglalkoztunk, hogy míg az a közösségi oldalas megtekintéseket és hallgatottsági adatokat is számításba veszi, ez csak magával a zenével foglalkozik, hiszen egy sláger úgy is lehet sláger, hogy még az égvilágon senki nem talált rá, és a közönséghez sem jutott el, de a dal, attól még jó.

A Musiio szerint az applikációjuk lehetőséget ad azoknak a tehetségeknek, akiknek eddig nem sikerült betörni vagy kitűnni a tömegből, de közben képesek arra, hogy slágereket írjanak. Hogy mi lesz a nem éppen slágergyáros tehetségekkel, és mennyire lehet majd elfogult az algoritmus az előadókkal szemben, és hogyan férnek majd bele ebbe a képletbe az újítók, azt egyelőre még senki sem tudja megjósolni.

Mesterséges intelligenciával keresik az új sztárokat a kiadók

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,850KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
747FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk