Lokális környezeti kihívásokra keresnek kreatív válaszokat a Telekom Kraft által támogatott Green Lab résztvevői. A hat kiválasztott csapat a Telekom, a MasterCard a TMF Group és az Ashoka munkatársainak mentorálásával készülnek fel a döntőre.
Digitálisan fenntartható települések tervezése, környezetbarát ételrendelés, zöld irodák kialakítása, fenntarthatósági edukáció – ezeken a környezetvédelmi kihívásokon dolgoznak a kiválasztott csapatok. A környezeti kihívásokat, amelyekre választ keresnek, önállóan választották, a megoldások kidolgozásához azonban szakmai segítséget kapnak a partnerektől.
A 17-35 év közötti, a környezetért tenni akaró fiatalokra egy 4-5 hónapos fejlesztési időszak vár. A 2-5 fős csapatok most az ötleteiket üzleti tervvé fejlesztik a Telekom Kraft segítségével, ami a program indulása óta szerepet játszott többek között a balkonkertész-képzést nyújtó Zöldítők, a munkahelyi egészségfejlesztő Fitminutes, vagy a KultúRecept kultúraközvetítő oldal előremenetelében is. A csapatok tagjai tanulmányaikat és tapasztalatukat tekintve is különbözőek. Vannak köztük közgazdász, szociológus, de élelmiszermérnök végzettségűek, egyetemisták és több éves szakmai tapasztalattal rendelkezők is. Mindannyiuk közös vonása ugyanakkor, hogy felkészültek és elkötelezettek a környezeti kihívások megoldásában. A kiválasztott hat csapat közül kettő a hatékony fenntarthatósági edukáción, kettő a digitálisan fenntartható települések témáján, egy-egy pedig a hulladékmentes iroda és a környezetbarát ételrendelés megvalósításán dolgozik. A Service Design alapú fejlesztési folyamat workshopjai során a csapatok előbb a kiválasztott kihívások mibenlétével, illetve a megoldáshoz szükséges elméleti háttérrel ismerkednek meg. Ezután a megszerzett tudást a saját projektjük kidolgozásában, az üzleti terv összeállításában a gyakorlatban is alkalmazzák. A legkiemelkedőbb csapatok hosszú távú szakmai és anyagi támogatásban részesülnek.