Hirdetés

Bátor is vagyok, meg nem is – Meghallgattuk a Pain Of Salvation új lemezét

A Pain Of Salvation a teljes prog rock/metal mezőny legkiszámíthatatlanabb zenekara. Vannak persze olyanok rajtuk kívül, akik váltottak a zenei irányukon, de ők általában azon az úton meg is maradtak (Opeth, Fates Warning). A Daniel Gilndelöw által vezetett PoS azonban szinte lemezről lemezre vált célt, miközben amúgy van valami speciális íz vagy dallamvilág, ami mindvégig megmarad. Náluk szerintem nem igaz az a frázis, hogy a karrierjük eleje volt az igazi, mert valójában az volt a legkevésbé kreatív. Még mielőtt valaki megkövezne, nagyon erős lemezek születtek tőlük akkor, varázslatos, és tényleg utánozhatatlan rétegzettségű zenével. De aztán jöttek a kanyarok, és mindenki személyes preferenciája alapján tudta ezeken az utakon követni őket.

Az utóbbi 15 évben az előző In the Passing Light of Day volt a „leghagyományosabb” lemezük, ami a BE óta született. Ez a szó azonban nem jelenti azt, hogy annak ne lett volna karaktere. Súlyos volt, mondanivaló és zenei értelemben is, a szokásosan óriási dallamokkal és zeneszerzői, hangszerelési megoldásokkal. Nekem azonban nem volt szimpatikus, hogy mintha a Remedy Lane-korszak rajongóinak akartak volna megfelelni vele. Így aztán a legkevésbé sem taszított, amikor a Panther első felvezető dalai megérkeztek. Az Accelerator még leginkább csak azt vetítette előre, hogy a billentyűs hangszerek, az elektronika sokkal nagyobb szerepet kap, amit aztán a Restless Boy még inkább alátámasztott, majd jött a legtöbbek szerint Linkin Park-os címadó, ami végképp meggyőzött, hogy ez csak jó lemez lehet.

Aztán a teljes lemez kisebb csalódást jelentett, mert csak a három előre megmutatott szám bátor igazán rajta sőt, továbbmegyek, a többi felöleli kb. a PoS teljes karrierjét, és semmi igazán újat nem tartalmaz. Rossznak legkevésbé sem nevezném ezeket, de jobb szerettem volna még további meglepetéseket. A hangzás egyébként nagyjából egységes és fura, a ritmusok és így a dob, illetve a billentyűs hangszerek uralják. Valami furcsa, elsőre nehezen követhető lüktetése van a daloknak, de hamar rá lehet kapcsolódni. Az pedig Gildenlöw dalszerzési zsenijét mutatja, hogy a speciálisabb számokba is jellegzetes dallamokat írt, még akkor is, ha azokat éppen különleges hangzásokkal játszották fel. Így a címadó is csak elsőre Linkin Park-os, aztán kiviláglik az a búskomor, de feszültséggel teli dallamvilág, ami csak rájuk (rá) jellemző.

Persze most is felraktak a lemezre egy 10 perc fölötti számot, és ismét sikerült az a bravúr, hogy észre sem lehet venni, hogy hosszú. Ehhez a kezdetektől kezdve nagyon ért Gildenlöw. A napokban szinte csak a PoS-lemezeket hallgattam, és döbbenetes, hogy mit művel a zenével. Szétbontja, összerakja, egymásra fekteti, újra szétcsúsztatja, majd szét is robbantja, hogy aztán valami újat vegyen elő. Ezen a zenei utazáson a Panther egy újabb állomás.

Kommentek

a Talayapa project – Premieren és dalról dalra a Trottel új lemeze

A Trottel Records a Trottel zenekar klasszikus sorlemezeit (nem feltétlenül időrendben) elkezdte újramasterelve kiadni LP-n, tavaly ősszel a The Same Story Goes On, idén...

The Triumph Of King Freak (A Crypt Of Preservation And Superstition) – Új dal és klip Rob Zombie-tól, jön a lemez is

The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy címmel február 12-én jelenik majd meg.
35,017KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
696FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés

Programok

Lemezkritikák

Színtiszta művészet – Meghallgattuk az új Enslaved-lemezt

Minden Enslaved lemez a legnemesebb értelemben vett művészetről szól, ez is.

Popmetálos kataklizma, kis földtörténeti tanulmánnyal – Meghallgattunk négy metállemezt

Megkritizáltuk gyorsan a Heathen, az Amaranthe (képünkön), a The Ocean és a Kataklysm lemezeit.

Mindent akar – Greg Puciato szólólemezéről

Alapos elemzés a Dillinger Escape Plan volt frontemberének szólólemezéről.

Több a gitár – Meghallgattuk az új Deftones-lemezt

A Deftones az alter metál szent tehene. Fanatikus rajongótáboruk van, akik prüszkölnek, ha bántják a kedvencüket, illetve ha más bántja. Mert ugye tényszerűen igaz,...

Bátor is vagyok, meg nem is – Meghallgattuk a Pain Of Salvation új lemezét

A Pain Of Salvation a teljes prog rock/metal mezőny legkiszámíthatatlanabb zenekara. Vannak persze olyanok rajtuk kívül, akik váltottak a zenei irányukon, de ők általában...

Beszámolók

Zenés tábor a hegyen – Ilyen volt a vírus szülte Fekete Zaj Fesztivál

  Baromi jól indult ez az év vagy legalábbis elég jónak nézett ki koncertfelhozatalban. Még februárban is azon lamentáltunk Fekő kollégával, hogy milyen durva lesz...

Egy hallásplasztikai sebész naplója – Ilyen volt a Swansról szóló dokumentumfilm

Ha már dokumentumfilmről van szó, hadd kezdjem két személyes élménnyel. 1986-87 körül találkoztam először a Swans-szal, egy agyonmásolt kazettán, amit egy régi cimborám mutatott meg...

Mély férfibánat a magas elefántcsonttoronyból – Leprous, Klone @ Dürer Kert, 2020.II.19.

A Leprous-szel a tavalyi Pitfalls lemez miatt ismerkedtem meg közelebbről. Tudtam róluk azelőtt is persze, de a kiállás, a műfajmegjelölés, a kritikai visszhang és...

Ria-Ria-Eufória – Five Finger Death Punch, Megadeth @ Papp László Sportaréna

  Az avokádó (Persea americana) a babérfélék (Lauraceae) családjába tartozó, örökzöld, alacsonyan elágazó, terebélyes ágrendszerű, 10–20 méter magas fa. Fehérjében és olajokban dús termése 2016-ban a Kárpát-medencében önkéntelenül...
Audiópartnerünk

Újra a Samsung a világ vezető telefongyártója

De az igazi nyertes a Xiaomi, akik felkerültek a dobogó harmadik fokára.

a Talayapa project – Premieren és dalról dalra a Trottel új lemeze

A Trottel Records a Trottel zenekar klasszikus sorlemezeit (nem feltétlenül időrendben) elkezdte újramasterelve kiadni LP-n, tavaly ősszel a The Same Story Goes On, idén...

Világjárvány idején is lehetnének koncertek a Restart-19 kísérlet eredményei szerint

A kísérletben több ezer önkéntes bevonásával tartottak koncertet a lipcsei Quarterback Immobilien Arenában.

The Triumph Of King Freak (A Crypt Of Preservation And Superstition) – Új dal és klip Rob Zombie-tól, jön a lemez is

The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy címmel február 12-én jelenik majd meg.

A Deftones újragondolta a White Pony-t – Jön a Black Stallion

Olyanok remixelték a dalokat, mint DJ Shadow, Robert Smith vagy Mike Shinoda.