Hirdetés

Az „ingyenes” zenehallgatás is több mint 4 milliárd dollárt termel a lemezkiadóknak

Az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) 2021-es jelentése alapján az látszik, hogy a globális zenei ipar 2021-ben is növelni tudta a bevételeit, az előző évhez képest 4 milliárd dollárral.

A globálisan több mint nyolcezer lemezkiadót tömörítő zeneipari szervezet riportja szerint ez az eredmény azt jelenti, hogy tavaly nagyobbat nőtt a zeneipar, mint a korábbi években, és továbbra is igaz az a tendencia, hogy évről évre nagyobb ugrás látható a számokban, mint az elmúlt két évtizedben bármikor.

Sőt, az IFPI jelentése szerint a tavalyi globális lemezipari bevétel a 25,9 milliárd dollárjával történelmi rekordot döntött. 

Egészen addig, amíg az inflációt bele nem számolják, mert akkor valamelyest romlik a kép.

Streaming, streaming mindenhol

A kutatást elemezgetve olyan izgalmas megállapítások láthatók, mint hogy a reklámokból finanszírozott streaming, vagyis közkedveltebb nevén az ingyenes streaming a videoszolgáltatásokkal együtt közel annyi pénzt termeltek, mint a fizikai eladások.

Közben pedig a fizetős zenei streamingből származó, egy felhasználóra vetített átlagos bevételek kicsit ugyan, de nőttek.  Ez azt jelenti, hogy tavaly 2,2 milliárd dollárral 12,3 milliárd dollárra emelkedett a fizetett streaming bevétel. Ez a tavalyi eredményekhez képest is 21,9 százalékos emelkedést jelent.

Ez az éves összeg több mint kétszerese, mint amit 2017-ben hozott a fizetős streaming (5,2 milliárd dollár). A számokból azt lehet kikövetkeztetni, hogy a reklámokkal finanszírozott streaming platformok (beleértve a videószolgáltatásokat is) 4,6 milliárd dollárt termeltek 2021-ben. 

A fizetős zenei előfizetéses fiókok felhasználóinak száma 2021-ben hivatalosan is átlépte a félmilliárdos határt, ebben benne vannak az egyéni, a duo és a családi csomagok előfizetői is. Ez a szám 80 millióval több mint 2020-ban, de összességében az előző évekhez képest lelassult a növekedés üteme, hiszen akkor 98-90 millióval nőttek évről-évre az előfizetői számok.

700 millió dollárral emelkedett a fizikai formátumokból érkező bevétel, és úgy tűnik megállt az éves csökkenés a darabszámok tekintetében is. 

Jön fel Kína, India és Olaszország

Az IFPI által nyomon követett mintegy 70 országból származó éves bevételek növekedtek, ami elég figyelemreméltó teljesítmény. Ezen belül is kimagaslóan nagyot nőtt Kína, ami 2021-re több mint 1 milliárd dollárnyi bevételt termel évente zenei hangfelvételekből.

Ez azt jelenti, hogy 2021-ben Kína volt a leggyorsabban növekvő piac 30 százalékos éves növekedéssel. 

Ezzel Kína egyet lépett előre a világ tíz legjobb piacán, és a hatodik helyre került. A legnagyobbak között még egy változás történt, Olaszország ugyanis kilökte Hollandiát, és a tizedik legnagyobb szereplő lett a zenei piacon. Érdemes odafigyelni Indiára is, az ország 219 millió dollárt termelt a globális lemezüzletág számára, ami 23,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A listán egyébként az Egyesült Államok áll az első helyen, a második Japán,

Kivételes, 35 százalékos bevételnövekedésével a Közel-Kelet és Észak-Afrika (MENA) régió lett a világ legdinamikusabban növekvő régiója a kutatás adatai alapján.

Ők keresték a legtöbb pénzt 2021-ben

És következzen a lista, ami arról szól, hogy ismert emberek zsebében lehet turkálni, vagyis, hogy kik voltak azok, akik tavaly a legtöbb pénzt keresték.

  1. BTS
  2. Taylor Swift
  3. Adele
  4. Drake
  5. Ed Sheeran
  6. The Weekknd
  7. Billie Eilish
  8. Justin Bieber
  9. Seventeen
  10. Olivia Rodrigo

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,934KedvelőTetszik
3,064KövetőKövetés
3,660FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Audiópartnerünk