Hirdetés

Az elmúlt három évben 30 milliárd dollárt kaptak a Youtube-tól a tartalom-előállítók

A Youtube üzleti modellje azért más, mint a többi szolgáltatóé, mert hatékonyan működik a reklámokból származó bevételek megosztása. Míg a zenei streamingszolgáltatóknál az ingyenes előfizetési modell után érkező bevételek gyakorlatilag értelmezhetetlenül kevesek, mert nem sok hirdető pörgött rá, hogy ezeken a felületeken hirdessen, addig a Youtube a mögötte álló Google miatt is nagyon népszerű a hirdetők körében is. Ez pedig azt jelenti, hogy a tartalom-előállítók is több pénzen osztozhatnak. Ez persze csak akkor igaz, ha a reklámok megjelennek vagy előfizet a felhasználó a reklámmentes verzióra, vagyis akik adblockert használnak, azok továbbra is nyugodtak lehetnek, hogy egy fillér nem jut el azokhoz, akik szórakoztatják őket.

Azért kell egy olyan hülye szót használni, mint a tartalom-előállító, mert ide nem csak a zenészeket lehet sorolni, és nem is csak az influenszereket, hiszen a Youtube-nak pont az a lényege, hogy elfér egymás mellett a zene, a főzős videók, a laposföldhívők, a bábozás, hírek vagy éppen az, ha valaki negyed óráig beszél egy szempillaspirálról.

De több százezren néznek pattanásnyomogatós vagy éppen csámcsogós videókat is.

A legnépszerűbb gyerekinfluenszer pedig játékokat bontogat ki, és játszik velük, miközben milliókat keres.

Átláthatóbbá kell tenni a működésüket

Susan Wojcicki, a Youtube elnöke most azt mondta, hogy az elmúlt három évben több mint 30 milliárd dollárt osztottak szét művészek, médiumok, vagyis tartalom-előállítók között. Hogy mekkora gépezet, azt az is bizonyítja, hogy 2019-ben pedig 16 milliárd dollárral járultak hozzá az amerikai GDP-hez, ami nagyjából olyan, mintha teremtettek volna 345 ezer munkahelyet.

Egyébként Wojcicki a nyílt levelében arról is írt, hogy nem dőlhetnek hátra, ugyanis sokkal transzparensebbé szeretnék tenni a felhasználóik előtt, pontosan hogyan alakul az elszámolásuk, illetve dolgozniuk kell azon is, hogy egyértelműbbek legyenek az oldal szabályozásai elvei. Például, hogy tudja, nem szerencsés dolog, hogy hoznak egy szabályt, majd visszamenőlegesen is büntetnek.

Ez persze a tartalom-előállítók számára idegesítő, a fogyasztók számára valószínűleg nagyobb gondot jelentenek az álhírek, vagy hogy elég néhány kattintás, és máris szélsőséges tartalmakat ajánlgat az oldal.

Azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt a nyitottság és a felelősség között, miközben megfelelünk a világ kormányai által meghatározott irányelveknek

– írta a konkrétumok nélkül a témáról Wojcicki.

Hirdetés

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

KOMMENT

35,886KedvelőTetszik
2,755KövetőKövetés
1,000FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tesztek

Hirdetés
Audiópartnerünk