Az egyik legnagyobb környezetvédelmi problémát jelenti az élelmiszerpazarlás, vagyis mikor az ételek a kukába kerülnek. Az otthoni élelmiszerpazarlás mellett az éttermekben, kávézókban, pékségekben elkészített, de el nem adott ételek is jelentős mértékben terhelik a környezetet.
Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszer kerül a kukába.
Egy magyar fejlesztésű vállalkozás, a Munch erre szeretne megoldást javasolni az alkalmazásával, aminek a lényege, hogy a csatlakozott éttermek, pékségek, boltok és szállodák értékesítik jókora kedvezménnyel az el nem adott, de jó minőségű élelmiszereiket több hazai településen.
Hozzájuk csatlakozott májusban a Starbucks-lánc is, aminek köszönhetően negyed év alatt a két vállalkozásnak 1,3 tonna élelmiszert sikerült megmentenie, ami 2228 dobozt, benne 6684 darab élelmiszert jelent, vagyis más esetben ennyi landolt volna a szemétben.
A Munch alkalmazást egyébként bárki kipróbálhatja, Budapesten és vidéki nagyvárosokban is vannak partnerei.