Hirdetés
Hirdetés

Az egyetlen magyar, Nick Cave és a punkok – Zenei kalandozások az Exiten, második rész

Pénteken az eredeti terv az volt, hogy megnézzük Saya Noét a Fusion színpadon, aztán tízkor jön a Nick Cave & The Bad Seeds a nagyszínpadon, de az otthagyjuk, mert az Exploitedet még soha nem láttuk, majd kicsit belenézünk még a Discharge-ba, aztán irány aludni. Ebből az lett, hogy megnéztük Saya Noét, néztünk vagy 45 percet Nick Cave-ből, átkutyagoltunk az Explosive színpadhoz, ahol még az Exploited előtt lévő zenekar sem kezdte meg a bulit akkor, amikor már a skót punkoknak kellett volna mennie, ezért visszamentünk a nagyszínpadhoz, ahol még néztünk vagy egy órát Nick Cave-ből, megint vissza az Explosive-hoz, Exploited, majd alvás. Discharge-on meg azért nem voltunk, mert elmaradt, és mint kiderült, emiatt volt ez a csúszás a metálszínpadon.

Az Exploited amúgy jó volt. Jó sokan is voltak rajta, megkockáztatom, hogy még a Napalm Death-nél is több embert érdekelt a legendás punkzenekar. Ők meg hozták az elvártat, darálták a dalokat, Wattie Buchan pedig úgy frontemberkedett, mintha nem lenne túl több szívműtéten is. A zenekar amúgy már az első nap itt volt Újvidéken, a Napalm Death koncertjét is a színpad széléről nézték, Wattie pedig rendre feltűnt itt-ott a fesztiválon, amiben a legjobb az volt, hogy a színes punktaraja mindig pöpecül az égnek állt, ahogy kell.

Szóval a csúszásnak hála Nick Cave-ből és csapatából is szinte mindent láttunk. Persze, ha tudjuk, hogy mikor kezd valójában az Exploited, akkor ténylegesen az egészet megnézhettük volna, de sebaj. Egyszer amúgy már láttam Cave-et itt Újvidéken, csak akkor a Grindermannel játszottak ennél egy fokkal zajosabb zenét. Mondjuk zaj itt is volt, szokásukhoz híven gyakran őrjöngő állapotba csaptak át a dalok, Nick Cave pedig, szintén szokás szerint, meghalt a színpadon. Nem is tudom, hogy nála van-e rutinból letolt show, de ha van is, vagy ha ez az volt, akkor zseniális színész is. A zenészek, és a három háttérénekesnő elvoltak a színpadon, Cave meg a neki felállított kifutón/járdán énekelt a közönségnek testközelből. Ezen a járdán töltötte a fellépés kb. 90 százalékát, csak akkor ment fel a színpadra, ha zongorázni akart. Így aztán olyan három méteres mélységben nagyjából mindenkihez hozzáért a közönségből, akik félig ájultan vették ezt tudomásul. Az meg, hogy 64 évesen ilyen intenzíven letol egy két és negyed órás show-t, az olyanoknak szégyen, akik fiatalabban, kevésbé intenzíven is csak másfélre képesek.

Az mindig izgalmas, hogy mennyien vannak egy magyar előadó fellépésén az Exiten, vagy hogyan reagál rá az arra sétáló közönség. Saya Noéra jól reagált. Persze ne gondoljunk itt tömegekre, de amikor a közönség csak hízik a fellépés alatt, az jó jel, pláne, hogy ha nagyobb részüknek fogalma sincs arról, hogy ki van a színpadon. Egyébként még én sem láttam élőben az énekesnőt és zenekarát, most meg ez egy nehezített pálya volt már csak amiatt is, mert gyakorlatilag kezdésre estek be, miután vagy négy órát vártak a szerb-magyar határon, hogy egyáltalán bejöhessenek Szerbiába. Egyébként nem volt ezzel baj így sem, de persze ez az álmodozós popzene sötétben jobban hatott volna. Saya Noé így is simán eladta a show-t, még ha a kelleténél kicsit többször is eszembe jutott az intenzív színpadi mozgásáról a norvég Sigrid. Az meg, hogy ilyen könnyedén, durva akcentus nélkül kommunikál angolul egy magyar előadó a közönséggel, külön öröm volt.

LángOS - Lángoló Original Stories

Exkluzív tartalmakért, heti újdonságokért iratkozz fel a Lángoló hírlevelére!

38,927KedvelőTetszik
3,060KövetőKövetés
3,510FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés
Hirdetés

LÁNGOLÓ PROGRAMOK

LÁNGOLÓ PREMIEREK

DALMEGOSZTÁS

Lemezkritikák

Beszámolók